Trött som en gnu. 

Klockan 03.40 satt jag i bilen på väg hemåt efter att jag kört Jazz till jobbet då han behövde åka iväg tidigt.  Den trippen har jag ju gjort förut utan problem men idag är jag trött som en gnu då jag vaknade klockan 01.30 av att vi hade äckligt varmt i sovrummet.  Vi har ju haft problem med värmen här vdmma, ibland har vi den o ibland inte.  Inatt hade vi den med besked.  Kollade på termometern som finns på min väckaklocka. 26°. Fy fan.  Gick o lade mig på soffan en stund men det gick sådär så när Jazz klocka ringde 03.00 var jag pigg o vaken, han däremot not so much.  😎

När jag kom hem sen så hoppade jag i säng där det hade blivit lite lättare att andas. Somnade o 2 timmar senare ringer klockan o jag e helt döööööööö 

Till jobbet och betar av sämsta dagen i veckan. Vi jobbar alltid 07.25-16.15 på onsdagar o denna vecka på min vecka när jag annars jobbar 06.50-15.15. Försökte mig att få kunna flexa ut lite tidigare.  Jo tjena, o personen som jag INTE gillar var snabb på att ”Deeeeeeeeet går inte”. Detta trots att vi alla slutar samtidigt o vi var 4 på telefon (en annan gång så var jag ensam med en annan kollega) Jag protesterade inte men skall lägga detta på minnet tills hon skall få för sig att sluta tidigare en gång.  Vänta bara…. Jag glömmer inte så lätt.  Hade det varit någon annan som sagt det hade jag tagit det som det var men jag kan verkligen inte med henne…”JagjagJag” Det är hennes namn från o med nu. 

Fick veta att efter att avdelningen innan jag kom hade coacher för samtalhantering och att en del i fortsättningen är att JagJagJag är en av två som skall bli ”interna coacher” Min första tanke är ALDRIG I HELVETE ATT JAG TÄNKER UTNYTTJA DET. Så fel person!!!!! Den andre personen är hon som lärde upp mig, så ödmjuk och oerhört kunnig person, hon däremot är klockren. 

Bortsett från henne så är alla väldigt trevliga, gillar verkligen mina kollegor – henne däremot kommer jag aldrig klara av är jag rädd.  

Kommentera

