Med stapplande steg. 

Mitt 2017 börjar med stapplande steg men börjar bli bättre. Idag skall jag locka med mig Jazz ut på promenad ute i ett vitbeklädd Göteborg. 

Skall även förbi o hämta upp mitt gymkort så jag kommer igång där. Vill ju sparka igång mitt ”viktväktarliv” med träning nu. 3 månader som bara fokuserats av matintaget, nu utökar jag det med mer träning. 3 månader har genererat-12 kg o då har jag ändå kört i diket i nästan 3 veckor men är på banan igen. 

Bara det att jag gör mer mat nu, eller som Junior sa…. ”Morsan du gör ju riktigt god mat nuförtiden” Jag har aldrig samlat poäng när det gäller matlagning förut.  Haha. 

Igår en asiatisk soppa – som jag tyckte var sådär men mina 2 familjemedlemmar tyckte var jättegod.  Jag e ju inte så förtjust i varma grönsaker. 

Den sista tiden har jag bott framför tv:n o datorn.  Har sett så mycket serier och filmer att det är löjligt.  Såg häromdagen serien ”People vs OJ Simpson” och började skratta när jag såg denna scen. När pappa Bob Kardashian läxar upp sina barn, att bara vara känd inte är viktigt.  Haha… Han vänder sig nog i sin grav nu. 

Idag skall Darlingen laga mat så den där promenaden behövs nog idag.  

Jag sitter även o funderar på vad jag skall hitta på för present till Darlingen då han fyller år nästa helg.  Jag fick ju en KitchenAid av honom i julklapp så jag måste nog tänka till ordentligt. Att fylla i januari är ju jäkla dumt iofs. Men jag har ”lånat” lite pengar från min ”spara till 50års-resan” men ämnar att lägga tillbaka de pengarna inom ett par månader.  Problemet är att han är svinsvår att köpa presenter åt.  Tror det lutar åt att köpa en ny Xbox-konsoll till honom.  Hans har några år på nacken och han klagar på att den är seg.  En sån present är verkligen till Honom.  💕

Kommentera

