Socialt o innerligt 

Startade min helg med att stressa hem och stressa ner på stan för att möta upp Tears and Pearls för vår syssla en fredag som denna var ju att gå och se Nötknäpparen med Benke Rydman. 

Jag frågade ju min kära Jazz om han ville hänga på men hans uttryck av panik var svar nog… Haha… Så jag ställde frågan till TaP och hon tackade ja med ett rungande JA. Sagt och gjort så började vi att leta oss fram till ett ställe för att ta ett par öl innan. 

En hel del snack om allt mellan himmel och jord men mycket snack såklart om relationer, hon om sin sits och jag om min.  Skyndar sedan till Lorensbergsteatern och satte oss och njöt av Nötknäpparen. Utanför efteråt försöker man samla tankar och känslor. Var det bra, var det dåligt eller är man förvirrad?  Detta är (vad jag kan komma ihåg) den första riktiga dansföreställningen jag sett. De hade vävt in en humoristisk person som pratade emellan för att återberätta vad det är dansarna försöker förmedla. Efteråt så kommer jag fram till att det att jag gillade mest när det var ”modern” musik än klassisk.  Hur många gånger har man inte suttit med hjärtat slående extra när man detta någon  ”contemporary dance” när man tittade på So you think You can dance 

Efteråt så går vi in och tar ett par öl till. Jazz frågade redan dagen innan om han skulle hämta mig efteråt men jag sa att det inte behövdes… Men det blev ju kallt så självklart messade jag. 

Vaknade igår till Jazz dag… Hans födelsedag. Denna gång har jag löst en bra present. Hans fritidsintresse är ju tv-spel. O han har ett gammalt Xbox. Så jag köpte en ny mer modern konsoll plus att Junior gick med på detta och kollade exakt vilket spel det är han vill ha som han inte har och som inte går att spela på sin gamla konsoll. Han blev överlycklig.  Igår kväll satt han o spelade hela kvällen o han var så lycklig. 💕

Jag beställde ju nya dojjor… Träskor med pridemönster på… Hämtade ut dem igår, provade dem och de var för små.. funderar på om jag skall lämna in dem på skomakaren och ”töja ut” dem eller skicka tillbaka dem. 

Igår när han satt o spelade tog jag mig mitt första bad under detta vinterhalvår… Hmmm..  har inte haft nån lust alls att bada ännu. Nu kanske det vänder. 

Viktväkteriet fortsätter men går rätt långsamt just nu men man tuffar på, kommit igång i alla fall efter jul och nyår som blev lite av en paus i noga ha koll. Mitt favoritsnacks nu är banan med Barebells hasselnötscreme. Typ Nutella men mer nyttigt då.  Yummie. 

Beställde lite nya gardiner från rean på Jotex. Blev nöjd. Försöker få in mer ljus i lägenheten. 

Idag skall vi iväg till min f.d kollega och hennes man på en fika… O hämta ved som vi får av dem.. ”kom och hämta” var deras meddelande när jag var där o hälsade på sist.  

One thought on “Socialt o innerligt 

Kommentera

