Fredagssoft seriekollande

Fredagen blev väldig lugn här hemma med soffhäng, prat och sedan Xboxspelande för Jazz och Netflix/Viaplay för mig.  

Förutom de vanliga ”följa varje vecka serier” som jag har så är det mycket Scandal o How to get away with murder. Båda serierna har jag förut börjat kolla på men inte riktigt fastnat i och har gett en andra chans. De är ju bra men jag är inte lyrisk ännu men betar av avsnitt på avsnitt ändå. 

Scandal.  Började se den serien för många år sedan, då inte på Viaplay och såg bara ett par program och sedan tog avsnitten slut.  Nu låg ju serien där och jag började kolla. I början gillade jag Olivia för hon var en stark och handlingskraftig kvinna men med avsnitten blit hon bara mesigare och mesigare. Hon sitter där i sin soffa ensam med sitt röda vin, efter att hon aningen skrikit eller gråtit… Eller stått handlingsförlamad i presidetens armar efter att hon viskar nej…Eller i Jakes armar o säger detsamma. Eller när hon försöker stå emot pappa. Nej… Våp är vad hon blivit. 

How to get away with murder…. För att vara så framgångsrik försvarare/utbildare så dödas det en hel del i den gruppen…. Och alltid lite HOPPSAN så det blev. Det som är bra med denna serie är att man blir lite förvirrad av tidsomkastningarna. 

Jag har fastnat så mycket att jag ändå fortsätter titta… Avsnitt på avsnitt. För det finns andra karaktärer i dessa serier som är bra… 

Nej tacka vet jag Blacklist (fortfarande mitt favoritprogram) där hon är handlingskraftig och han är så hemsk men ändå så lugn. Gillar deras karaktärer grymt.  👍

Frequency är också en serie som jag dlggar… Även hon handlingskraftig (även lite för ”kan själv” för sitt egna bästa ibland) 

Blindspot.. även här en kvinna som inte backar… (Polisen då, kunde inte hitta en bättre skådis? Ansiktsuttryck noll) 

Inser…. Att jag gillar serier som har starka kvinnliga roller. 

Kommentera

