Självklart eller inte. 

Som jag skrev förra  inlägget så letas.det semestertripps i slutet på Mars. Jag har meddelade den snart 50åriga väninnan vad som gäller. Vad jag kan hänga på med så här kort varsel. Pengamässigt alltså. Så idag skall hon kolla runt, ringa några resebyråer för att få tag i bästa möjliga pris.  

Så i förrgår så sa jag till jazz ” Blir du hemskt ledsen om jag åker till Teneriffa med N.N utan dig?” När jag ställde frågan så var jag ju inte helt förvarnad på hans reaktion.  Lite snopen skulle jag säga att hans ansiktsuttryck visade.  Skojade sedan med ” Nej men åk du så är jag hemma o jobbar” Lite småpikar under en stund att jag var tvungen att ta ett snack med honom igår kväll. Att vill han så får han ju åka med men tanken var inte att jag skall SLIPPA honom utan att han skulle nog inte tycka det är kul att åka med oss 2. 

Tror det handlar om att jag inte ens frågade honom för hade jag gjort det så hade han kommit fram till slutsatsen att lägga pengar på att åka med oss inte var värt det.  Det är jag säker på. 

I vår relation så finns det ju ingen svartsjuka och kontroll så den delen har jag inte ens tänkt på.  Att det finns folk som per automatik tänker att man skall kolla om sin partner TILLÅTER en att åka iväg själv. 

Denna resa är ju ingen ”party o raggresa” utan 2 styck nästan 50åriga tanter som skall sola, bada, äta gott och vila… O dricka drinkar.  

Det handlar ju inte heller om att han betalar min resa, det är min pengar o vi har ju inte gemensamma ekonomi, vi hjälps ju åt men inte gemensam ekonomi

Så här i efterhand önskar jag ju att jag sagt det på annat sätt.  

Hur tänker ni när det gäller resor allena?

4 thoughts on “Självklart eller inte. 

  1. Det är såna här gånger jag minns varför jag alltid vill vara själv. Jag behöver inte ens fundera, bara skaffa kattvakt. När jag var gift så var det ingen sak heller då vi oftast tillbringade ledighet på var sitt håll. Jag tycker däremot mig märka att mina vänner som gått in i relationer på gamla dar blir skittrista och knappt kan lämna deras nya partner för att göra något. Men det är är ju deras val. Och som singel blir man oftast bortvald om man inte vill ha med en trist respektive som påhäng. Jag har t.o.m varit med om att den respektive varit med på tjejmiddag :O

  2. Med exet var det aldrig problem att jag åkte ensam på weekends, jag hade inte heller speciellt stora problem med hans egna resor. Inte ens när han tog långturer på 3-4 veckor på motorcykrl …. om jag ska vara ärlig, så tyckte jag det var skönt att få vara ensam och slippa åka med på den där mc:n …. med nuvarande, så får vi se … hur han reagerar om jag skulle få ett ryck. ☺

  3. Jag åker iväg ensam med mina Blommor, en vecka i augusti. Nada problemas. Tror det är skillnad om man åker iväg med polare på partyresa eller om man enbart ska sola, bada och läsa pocketböcker…

    Tror jag hade reagerat olika beroende på vilken resa Vf skulle valt.. Eller? Jo. Tror det.

  4. Vi gör saker itan varandra och är helt ok med det, bara vi informerar den andre om det. Det gäller både resor och annat. Sen väljer vi att åka ihop också, för att vi vill. 😊

Kommentera

