Hår och kärlek. 

Fredagen var en sån underbar dag.  Jag bokade ju musikalen Hair redan för ett halvår sedan,  letade tills jag hittade en kväll med väldigt bra platser och det blev igår. 

Rad 2 fick jag bokat.  👍

Fotografering o filmning var förbjudet… Men de hade lite pre-föreställning där de gärna poserade för dem som ville fota 

Satan i gatan vad bra den var. 2 timmar o 45 minuter o sicket drag, från start till slut.  O sicken avslutning, ”Ler the sunshine in” ….. ståpäls så det skriker om det. 

Kärlek…. Fick jag innan jag åkte ner till Göteborsoperan då Junior kom in och sa att han ville prata med mig… Då får du skynda dig för min buss går om 10 minuter. 

– Jo mamma jag har tänkt på en sak ett tag nu…. såg att du blev så ledsen och besviken när X strulade till det med solsemestertrippen o grejen är den att jag VILL att du åker.. jag vill att du åker till Egypten med moster o gammelmoster och jag ger dig pengarna som du saknar. Jag vill ge dig 4000 så du kommer iväg. Du ställer ALLTID upp på mig och jag vill ge tillbaka.  

Asså att mitt hjärta inte svämmade över.  Berättade för honom att det inte handlade om pengar så utan mer om att jag vill komma iväg och då få med mig någon.    Jag berättade att kompisen som nu håller på o kollar skall återkomma till mig på söndag/måndag med slutbesked. Att Jazz sedan inte verkar vilja åka ändå men att jag tyckte att Junior kunde följa med istället.  

– Det hade jag också tänkt på mamma, men jag vill att du frågar Jazz först sen får vi se 

Så min snart 21åriga son som inte bara är villig att ge mig pengar för att jag skall få komma iväg på en solsemester även kan tänka sig att åka på semester med sin gamle mamma dessutom. 

Jag har ju klart uppfostrat en son med hjärtat på rätt ställe.  

Kärlek. 💕

3 thoughts on “Hår och kärlek. 

Kommentera

