Strulets vecka. 

Denna vecka går nog till rekord av strul. 

Började i måndags när jag efter gymmet satte mig i bilen o den var… Död.. eller njä, inte död men startmotorn var död.  Står där med gymkläderna på, lite sådär eftersvettig som snabbt gör en kall.. ringer Jazz o e helt hysterisk…. Han bara… Lugn… Andas… O får mig att testa lite olika saker… Vi bestämmer att jag fortsätter lägga i parkeringsautomaten o lämna bilen där för honom att hämta dagen efter när han har ”verktyg” för det, för att köra den till verkstaden. 

Nästa problem… Har ingen lust alls att leta rätt efter närmsta buss, kommer frysa ihjäl innan dess så jag ringer taxi.. 200 spänn senare är jag hemma.  

Dagen efter, efter ändringar i schemat på många olika sätt blir det att Jazz får igång bilen o kommer på.vad det är, så vi struntar i verkstaden o jag kör till mötet inne i stan som jag hade med en av våra samarbetspartners. 

Efter mötet… Jag är på väg till bilen, trampar snett och faller väldigt olyckligt.  Min stackars vänstra fot. Hör en bil som saktar in för hen vill se hur det gick.  Kravlar mig upp, borstar av mig o haltar till bilen.  Tar mig till bilen o åker till jobbet.  Mina kollegor hjälpte mig så gott de kunde. Behöll stöveln på hela dagen. Efter arbetstiden så haltade jag ner till bilen. Hiss i vårt hus men trappor ner till parkeringsplatsen, det tog lite tid ner. 

Väl hemma, 6 timmar senare så tar jag av mig skon. Ja jäklar. 

På med bandage o sen min ”stödbandage” för vristen som jag haft l många år att pga tidigare stukningar   

Sen blev det att ligga hemma i sängen ett par dagar för jäkla va ont jag hade. 

På fredag skulle jag åka till jobbet då min fot blivit lite bättre o vad gör jag.. Jo jag snubblar i trappen här hemma o skadar foten igen o även högra armbåge.  

Tillbaka in och denna gång hade jag ju tillgång till is, eller is o is, man tar det man har.. en påse med frysta jordgubbar fick räcka.  

Så igår haltade jag igen… Vi mötte upp mor min på vår gamla kvarterskrog för hon ville bjuda på mat, hon fyllde 70 år.. o hon bara vägrade att låta mig betala, trots hennes födelsedag.  Köpte en stor bukett åt henne o sa att jag hade gått ihop med systern med present då de skulle fira hennes födelsedag lite mer nästa helg.. hon tror att det blir litet med de närmsta men det blir med hela släkten. Skall bli så kul o se hennes min. Vi åker ju upp bara över lördag/söndag men upp skall vi. 

Mer åkande blir ju semestertrippen som verkar bli av.  Nu skall jag bara få in lite mer pengar nästa lön o sen slå till med någon bra resa för mig o väninnan.  Hon har ju sämre ställt än jag någonsin haft så min plan är ju att betala mer än henne på resan för hon vill/har råd med ospecificerad resa o så vill jag inte så jag har sagt att jag betalar det som blir extra.  Lite kul att hålla koll på resorna, hur de höjer och sänker hela tiden. 

Ta Parque Nogal till exempel… Detta pris var det när jag kollade imorse 5.23

Sanma ställe en halvtimme senare.  Nästan 3000 billigare.   Så efter nästa helg skall jag se till att få till en bra resa för oss. 

Utmaningen är att hitta en bra resa med resdatumet fredag 24 då hon måste vara hemma helgen efter.  

3 thoughts on “Strulets vecka. 

  1. Ta det lugnt med foten.
    Jag kan inte hjälpa det, men charter är ju så jäkla dyrt, ibland får man det billigare o man bokar allt själv.
    Nu jämför jag ju ofta med Thailand av naturliga skäl, och man får så mycket mer för pengarna om man åker dit. nackdelen, man åker sällan till Thailand för en vecka… så jag förstår att man väljer andra länder. Men rent generellt är det dyrt med charter om man inte lyckas hitta en superbillig restresa på typ 2000-3000 kr för en vecka med flyg och hotell.

Kommentera

