Livet är skört

Började veckan med spirande vår här hemma, fortsätter med längtan till värmen. Man kan börja räkna neråt. 

Igår när jag kom hem efter jobbet så slängde jag på mig myskläderna och tänkte att nu tänker jag inte lämna soffan förrän det är dags att sova. Ser då en bild från en inredningsbutik i min lilla del av stan på Instagram  Det visade sig att de hade de helt underbara glasen som jag älskar att dricka bubbel ur när vi är där.  De fantastiskt vackra glasen som jag aldrig sett någon annanstans än just Hotel Pigalle här. Kommenterar inlägget för att säkerställa att det är just DESSA glas som de har i sortimentet.  Slänger sedan på mig vanliga kläder o åker iväg dit.  Ägarinnan till butiken skrattar gott när hon ser mig komma in, typ 30 minuter efter att hon satt ut bilden o jag kommenterade bilden.
Nu valde jag att köpa rödvinsglasen då vi mest dricker rödvin hemma, men kommer absolut köpa bubbelglasen sen. 


Fick ju åka förbi systemet med då jag inte hade vin hemma men vi drack varsitt glas bara 

Sitter sedan o ser något väldigt sorgligt… En dödsannons på en 20årig kille som jag haft mycket med att göra när han o Junior var små. På den tiden när jag/vi umgicks med morfar. Den nu döde ”bonuskusinen” som Junior hade så mycket kul med när de var små. 

Han blev tydligen skjuten i februari. 


När jag pratade med Junior om detta säger han att han inte var förvånad, men hade trott att det var överdos han skulle dö av till slut.  Men livet var inte på hans sida dessvärre. 

Jag som inte pratar med min ”bonussyster” på över 10 år skickar ett meddelande på FB o beklagade sorgen. En mammas största sorg ju.  Usch. 

Livet är skört.  

2 thoughts on “Livet är skört

  1. Snygga glas!
    Så himla tragiskt med dessa unga dödsfall so ploppar upp titt som tätt nu för tiden. Vad har hänt? 😦

Kommentera

