Hedrande och Att ha en skev kroppssyn

Igår så satt jag och letade efter kort på Junior och hans ”bonuskusin” när de var små. Junior som medans dagarna går blir mer och mer ledsen för vad som hänt O. Han berättade berättade att han funderar på att åka upp på begravningen som är på fredag.  Det som gör det hela mer sorgset är ju att det är den familjen som tagit avstånd från honom. Ja morfar o hans fru alltså.  Ändå vill junior åka upp och hedra den person som betydde mycket för honom när han växte upp.  De var ju ler & långhalm på den tiden. 

Jag berättade för hans mormor igår och hon utbrast direkt att ”Jag är så stolt över Junior som vill göra en sån sak trots att familjen är som den är, jag betalar tågbiljetten, skit samma vad den kostar” Så Junior bad mig leta rätt på bilder på dem när de var små, hittade ett par då jag inte fotade så mycket på den tiden, plus att Junior var ju ofta där uppe själv, hos morfar o Frun. Jag hittade ett par bilder som jag lagt fram till honom tills han kommer hem, han berättade igår att när han kommer hem skall han ”låsa in sig en stund och minnas” 

Under tiden som jag satt och letade efter bilder på grabbarna så hittade jag några kort som jag trodde var borta… Från en tid då jag hade en sån skev kroppssyn. En tid då jag aldrig hade figursydda kläder, alltid större skylande kläder för att dölja en kropp som jag ansåg var för tjock. Hittade en bild från 91 när jag precis träffat Juniors pappa 


Alltså, jag blir ledsen när jag ser det. Jag var aldrig den som bantade och hade mig på den tiden, tränade lika sporadiskt då som nu   På denna kort ser jag så mycket.. min hand framför magen för att dölja det jag tyckte var stort, min mage var platt på den tiden. Min andra handen framför ansiktet för jag gillade inte att vara med på bild.  Detta är ett av få kort där jag ser HELT normal ut, min kropp var varken övergödd eller undernärd men min syn var alldeles galen.  Då jag är 177 med bröst och rumpa och vägrade han markerade klädesplagg så såg jag alltid större ut än jag var.  Denna klänning lånade jag av kompisen som jag hängde med på den tiden. 

Idag väger jag minst 25 kilo mer och har inga problem med att ha figursydda plagg bara de sitter bra. Min resa med VV har aldrig handlat om att bli ”smal o snygg” utan smal och hälsosam.  Att bära på dessa extrakilon tar på kroppen mer och mer för varje år. 

One thought on “Hedrande och Att ha en skev kroppssyn

  1. Så fint av Junior att åka till begravningen.
    Och du ser verkligen fin ut på bilden, fast man inte ser hela ansiktet. 🙂

Kommentera

