När det inte blir som man tänkt sig.  

Jag och Jazz har ju varit duktiga på att ta hand om varandra med Hotellövernattningar, spavistelser, musikkonserter osv… Jazz är den som varit mest drivande på det då det är han som har den romantiska sidan av oss. Vi har alltid haft något i pipeline, något event att se fram emot.  Alltid haft någon biljett hängandes på kylskåpet.  Tills idag 

Idag var det tänkt att vi skulle till Pustervik och se Magnus Carlson spela. Alltså inte ”dansband/disco-magnus” utan ”WeepingWillow-Magnus”  O gissa om jag sett fram emot detta.  

Men…. Nu ligger jag hemma sjuk o får ställa in vändan dit.  Sa till Jazz att ta med sig någon annan men icke, han vill gå med mig. Kollade med Junior om han var intresserad. Icke sa Nicke, inte hans cup of tea.  

Så.  Det blev till att lägga ut på FB o rätt fort nappade ett par gamla kollegor till mig.  Fina, goa tjejer. Känns kul att det var de som nappade.  

Sen fick jag dåligt samvete för min Jazz. Först skall jag åka utomlands utan honom, sen är jag sjuk när detta skulle hända så jag har nu suttit o letat efter något som vi kan göra till helgen eller nästa helg, för då skall jag vara frisk.  Sanna mina ord.  

Det blir spa med övernattning.  Har bokat in oss till lördag-söndag men med möjlighet att avboka, om jag inte skulle blivit frisk. 

Det är han värd min Jazz…. O jag med.  😘

One thought on “När det inte blir som man tänkt sig.  

Kommentera

