Jag har en så sjukt fin och kärleksfull son. 

Junior ringde mig nyss och meddelade att han hade ringt sin morfar, ni vet den morfarn som tog avstånd utan ett ord. (Det e ju en annan story som finns här på bloggen )

Han ringde mig i alla fall o berättade att han hade pratat med både morfar o hans fru. Båda två var tacksamma att han hade kontaktat dem i denna tids sorg.  Han ville ju kolla om det var okey om han kom till begravningen, han ville inte överraska dem då det nog är jobbigt nog med att begrava ett barnbarn på 20 år. 

Junior var nöjd med samtalet, det bestämdes att han skulle ringa morfar en timma innan han kom.till stationen så skulle han se till att någon hämtade honom där. Han själv är nyopererad. De önskade även att han inte åkte hem direkt efteråt utan stannade över natten.

Junior gråter när han ringer mig, av lättnad för det hade varit jäkligt jobbigt att ringa upp men det var så skönt att få det gjort sa han. 

Det kommer nog bli en jobbig vistelse ändå. Det är trots allt ”bonuskusinen” som skall begravas   

One thought on “Jag har en så sjukt fin och kärleksfull son. 

Kommentera

