Att ha haft en dag med en kär…. 

Vi hade en fin dag jag och Junior.  Det är ju ”vår” dag…  Hans 21årsdag. 

Köpte en tårta som försvann innan dagen tog slut.  😁

Men innan dess så åkte vi iväg till väninna på andra sidan, en fika  o lite minnen för oss alla 3 Junior har ju inte träffat henne på flera år.  

Vi går över till den ostädade, nu obebodda, rörifa, slitna lägenheten. Själv ryggade jag tillbaka men jag ser den ju med mina ögon, snart 50åriga ögon. Junior däremot berättar sedan på väg mot bilen att han mycket gärna ser sig bo där. Att när man röjer ordentligt så kan det bli bra, framförallt att han ser det som sitt.  

Han messar med killen om en deal att få plocka bort hans småsaker (han hade sagt att han ville/behövde ha alla saker kvar i lyan) Självklart, bara de större möblerna får stå kvar. Det enda som skall förhandlas fram är hyrestid, sen flyttar Junior hemifrån.  Jag frågade väninna om hon visste varför han inte ville hyra ut lagligt, med fastighetsägarens godkännande o fick veta att han inte fick.  Han hade frågat förut men fått avslag då han bor i ett ”renoveringsobjekt” Så länge han har kvar sin lägenhet så får han den billiga hyran, den kommer renoveras så fort han flyttar.  

Efteråt åker vi till Frölunda Torg för att äta sushi. GUD va jag har längtat efter sushi. 

Vi går in på Grand parfymeri för att lukta på dofter, har ju lovat junior parfym så det är ju bra om han vet vad han vill ha.  

Har nu en lista av dofter som han tyckte om. 

I morse när jag som vanligt var uppe med tuppen fick jag först ett sms från väninnan som jag skall åka med, att det kom snö på Gran Canaria nyss.  Ujuj. Men det var uppe i bergen. Men får nog tänka lite mer på vad jag packat ned, hade.tänkt ett par byxor (de jag åker i) men får nog tänka 2 par i alla fall, för säkerhets skull.  😎

Hursomhelst. Hade vi en bra dag igår jag o min Junior.  

Kommentera

