Borta bra men hemma bäst. 

Då har jag landat hemma i soffan med min älskade Jazz.  Summan av kardemumman är att jag är påtankad på energi av sol och värme och att åka på solsemester med en kompis alltid inte är att föredra.  För det mesta har det varit bra men med ett par dippar då vi är så olika.  Både ville ha sol o värme men då hon varit mer intresserad av vinet än jag. Några tjafs pga att hon hellre drack vin och inte kunde förstå att jag behövde mat istället för vinglaset.  

Men bortsett från det har det varit bra. Solbränna sitter där den skall, även om det nu kliar förbannat 

Utsikt från hotellet  (första dagarna var det kallt på kväll, natt o morgon men sedan släppte det)

Som att ha hamnat på Månen, en sjukt jobbig uppförsbacke till hotellet som tog knäcken på Oss båda varje dag.  

På väg ner mot denna viks Centrum så gick man igenom en liten park av palmer o kaktusar, väldigt fint. 

Stranden var underbar, så jäkla vackert. 

Många öl, drinkar o sånt blev det ju. Happy Hour under några timmar på dagen vid poolen.   

Hotellet var okey, bra lägenheter med stora terrasser som man kunde ligga o sola på om man ville.  Det gjorde vi ibland, efter poolhänget. ÄLSKAR den blå/vita utsidan

Poolen var inte värst stor men bra plats ändå får solstol o sånt 

Jag valde redan från början att använda Jazz 50 solskyddfaktor (blir klokare med åren måste man ju säga) 

……. man vad hjälpte de?

Dagsutflykter blev det ju till Playa del ingles på lördagen (då vi visste att vädret skulle bli lite sämre)  Var till Yambo o shoppade lite o drack drinkar. 

Vad sägs om en Gin &. Tonic… Där de inte ens hällt upp tonic i glaset, här snålas det inte med spriten vill jag lova.  

Shoppade förutom en ny MK väska något som gjorde mig lycklig. En graverad nyckelring. 

Detta är mitt favoritkort på Junior. Nu kommer han alltid vara med mig, på annat sätt än i hjärtat. Köpte en present till Junior, en tändare (typ zippo) med gravering på ett kort på hans 2 älskade katter o han blev nästan gråtfärdig när han fick den.  

Min nya MK väska, en mindre än den jag har och med axelrem. 

Andra trippen blev till det älskade Puerto de Mogán.  Annan årstid märkte man för den annars blomstrande byn var inte lika tillmötesgående. Men fortfarande vackert. 

Sista trippen blev till Puerto Rico där jag till slut fick min Paella, o satan i gatan va god den var. Restaurang Bubbles,. Superbra service, bra pris o JÄKLIGT gott. Så sjukt nöjd.  

När vi ätit den stora portionen så var det fortfarande massa mat kvar som vi inte fick i oss hur vi än försökte. Det löste de med att skicka med oss doggybag. 😁

Ett sista inköp blev en Pashminasjal. Kan ångra mig nu när jag kom hem att jag inte lade ner tid för att hitta fler för denna kostade 60spänn.  

Väl hemma igen o känner mig nöjd o glad, så glad att jag har min Jazz o min Junior.  Familjen är det som räknas. 

Det var så nyttigt att få vara ifrån varandra för att längta och så.  Jag hade tydligen varit lika saknad så som jag saknat dem.  

Kommentera

