Sicken besvikelse. 

Besviken är bara förnamnet. Igår tog jag tag i träningen igen efter att tagit timeout sen jag skadade min fot. Ett Zumbapass bokades o då jag förr älskade den sortens träning var jag taggad som fasiken.  

Tog med mig en kollega som ville byta träningskedja o testa Zumba som hon aldrig gjort.  Väl där ser jag att det är en liten grupp.  Vi är totalt 14 styck o efter passet så förstår jag varför.  Det var det absolut tråkigaste passet jag varit på. 

Hon frågar om det är några nya, jag o kollegan sträcker upp våra händer varpå hon säger ”härma mig, o blir det för svårt så gör det inget, gör som ni vill”. 1 timme senare går vi därifrån o inser att hon inte sagt ETT enda ord under passet.  Inga peppande ord, inga beskrivningar som illustrerar vad och hur mycket vi skall göra.  Det enda hon sa var mellan varje låt (när hon stängde av musiken) var ”Wiiiiii va duktiga ni är” samtidigt som hon klappade i händerna.  Hade jag inte varit där med kollegan så hade jag gått därifrån.  

Vi pratade lite efteråt o jag förklarade att detta har aldrig hänt förut, mina instruktörer har alltid varit peppande och supportande. Hon kommer INTE få besök av oss igen.  Men nästa vecka är inbokad Sha’bam (som jag aldrig testat) o ett Bodypump-pass 

Skam den som ger sig. 😎

Kommentera

