En härlig lördag

Det märks att man går mot ljusare tider för jag som går i ide på vintrarna vill hitta på saker på helgerna. I fredags så var vi båda helt slut så det blev en tidig kväll (för mig i alla fall) 

Upp lördag o jag var som vanligt uppe i ottan. Varför i hela friden kan man inte sova? 

Jag ville åka till Botaniska o promenera, så just detta blir det. Fint soligt väder. 


Jag ÄLSKAR ju tulpaner och lite av dem har kommit upp. Näckrostulpaner. Satan va vackra de är. 




Trots att det är tidigt och mycket fortfarande ligger under jord och väntar på lite värme så är det ändå så jäkla vackert där.  Detta år bara MÅSTE vi komma hit i sommar, tyvärr så glömmer man lite bort stället på sommaren här, detta är snarare ett ställe som kommer upp i tankarna när vårens solstrålar kommer.  


Utsikt från utsiktsplatsen. En härlig dag. 

Lördag en/kväll så hade vi bestämt för att gå på bio. Jazz bestämde filmen, sci-fi som jag nästan somnade till, trött som jag var. 

Men innan… Så gick vi ut och åt.. har ju hört att rest The Barn skall ju vara ett bra ställe så sagt o gjort gick vi dit o hoppades att det fanns bord 


Satan i gatan va gott det var.  Göteborgs bästa hamburgare, lätt. 

Vi tog oss en promenad efter maten, mot biografen, slank in på Ruby o tog en drink.  Jazz tog en drink med whiskey som bas. Smuttade på den o jag höll på o storkna, rökig så det förslog.  Jag tog en drink med smak av Viol. Himla god


Efter bion –  bussen hem o sen var det natta.  

Idag söndag.. solen skiner så det lär ju minst bli en promenad i alla fall. 

One thought on “En härlig lördag

Kommentera

