Blandade känslor 

Igår fick jag veta att grannen som bor längst upp, i takvåningen har sagt upp den och flytta.  Jag o Jazz har ju skojat om att få henne att flytta så vi kan ta hennes lya sen.  Det är en 2a med öppen planlösning.  Vi sitter ju med en stor 3a o med tanke på att Junior letar efter eget så är det väl bara en tidsfråga innan han flyttar hemifrån 

Igår fick jag alltså veta att hon sagt upp den, för hon har inte har råd att bo kvar där.  Pratade med Jazz om detta o då jag själv blev eld o lågor så var han lite mer sval… Till vår lya ingår ju garaget som han vill behålla. Men vi kom överens om att prata med hyresvärden nästa vecka i alla fall. Detta tills jag skickade ett mess till grannen för att se vad hon betalade. 

Den är 70 kvadrat, öppen planlösning o hon betalar 9500 spänn. Vi bestämde oss för att INTE söka den utan att behålla den vi har. 

Vi har ju en stor 3a på 103 kvadrat, vi har bubbelbadkar, öppen spis och garage o vår hyra ligger på 11600 så kom kom fram till att vår lya är mer värd.  Nu behöver Junior heller inte känns stress för att hitta sin lya o han betalar mig ju för att bo här så ännu bor vi ju billigare här.  

Men det var en svindlande tanke ett tag. Undra vad för slags grannar vi kommer få sen då. Vi har ju haft det bra här med grannar och liknande. 

Kommentera

