Att inte förstå hur bra man har det.  

Igår då bestämde vi oss för att ta en biltripp uppåt kusten. Att åka upp till det underbara Lysekil och denna gång via Tjörn o Orust. 

Vädret var ju helt underbart att man blev helt varm både utom och inombords. 

Först över på Tjörn o ner till Skärhamn och sen Kyrkesund, 2 fina små pärlor, i alla fall jag som älskar de där små vita husen á la skärgården.  Jag fick nog hjärnsläpp för tog inte ett kort alls 

Vi fortsätter ut på Orust och stannar till vid Henåns utsiktsplats, men mest för att jag var så sjukt kissnödig (har gett mig fan på att dricka mer vatten så på morgonkvisten hade jag fått i mig massor) 

Lite nervöst öppnade jag dörren och förberedde mig för den där hemska odören som brukar finnas i sådana här vägtoaletter….   Men blev förvånad att så var det inte.  Lite udda handfat dock… Lite tråkigt att man måste ta till sånt här för att undkomma sabotage. Men den funkade i alla fall. 

Färdig och klar går jag och tittar på utsikten och blir lycklig över att jag är just där, just då. 

Vi fortsätter vår tripp… Jazz berättar om sin barndom som han spenderade mycket på en av de småöarna som dyker upp. Hans barndomsväns mormor bodde där och de var mycket där under deras barndom 

Vi tar färjan över till Lysekil sen… Stället som Jazz tog mig till första året vi var tillsammans och jag blev kär i denna lilla pärla.  Fortfarande känner jag att om jag fick tag i jobb skulle jag lätt kunna flytta dit,  vi pratade igår om att då vi (eller snarare jag) går ju i ide på vintrarna o då skulle jag aldrig känna av att det var så där vinterförhållanden

Väl där så tar vi lunch/middag på restaurangen på torget. Då jazz körde så drack han vatten o jag tog en öl. 


Vädret var Underbart, det blåste ingen ens trots att vi var så nära havet. 


Efter maten tog vi oss en promenad för att insupa atmosfären där 

Något som jag även gillar är sånt här…

Kullerstenar… Fy fan för asfalt. Haha 




Här kan jag tänka mig bo som sagt. 

Sen bar det hemåt o när vi kom hem hade vi varit borta i över 6 timmar. Sen kväll på balkongen 

En bra lördag helt enkelt. 

2 thoughts on “Att inte förstå hur bra man har det.  

Kommentera

