Det är sommar nu

… japp.. för det sa de på Nyhetsmorgon nyss… Ja här i Göteborg tydligen.  Sedan 1 maj tydligen. Igår när vi satt på uteserveringen och väntade på maten så slogs jag av att det inte bara var vårvarmt utan snarare sommarvarmt så det kanske stämmer…..idag dock så känns det inte så varmt. 

Men.. det var inte det jag tänkte på som underlag för blogginlägg…. Utan det handlar om jobb.  

Jag har nu jobbat på stället jag är 7 månader…. 

Trivs jag? Njaaeeää…  Jag gillar inte kundtjänst mot privatpersoner. Folk är fan inte kloka!!!!! 

Känns det som jag kan tänka mig jobba där till pensionen? NEJ. 

Har jag kollat jobbannonser? Absolut 

Har jag hittat något som ens lockar en att lämna? Nope 

Min sits är att jag har ok lön. Gick iofs ned en del från förra jobbet men har ändå över medel i min bransch. Jag har superbra arbetstider som jag förut traktat efter men ändå inte trodde skulle bli så betydande. Nu 7 månader senare är det enda anledningen till varför jag stannar.  På vårt möte i veckan kom det även upp att man tittar på att göra ett test på 6timmarsdagar i min organisation. Inget klart ännu och absolut inte säkert att just min avdelning skulle vara stället man testar… Men bara tanken på att det kan bli så… Risken är väl liten att de kommer behålla det då det är en sån stor organisation men att få möjlighet att jobba under den förutsättningen under ett år är jäkligt lockande.  

Men jobbannonser fortsätter jag kolla på…. 

2 thoughts on “Det är sommar nu

  1. Finns det ingen möjlighet till annat jobb inom organisationen?

    Det låter som om du ändå jobbar på ett bra ställe med bra villkor och därmed också en bra personalpolitik. Kan du lyfta med din chef att du vill utvecklas, att du hellre stannar än går vidare till annan arbetsgivare? Kanske vill de hellre satsa på dig än låta dig gå.

  2. Apropå väder, här är det vitt på backen. Det kom snö i omgångar i går, det som kom på förmiddan smälte bort, men det som kom igår kväll har legat kvar. Märklig känsla att se det vita både på marken och på träden kl 10 på kvällen när det är helt ljust ute. Men jag misströstar inte, snart kommer säkert sommarvärmen även hit upp.

Kommentera

