Nya tag

Igår så satt jag och rannsakade mig rejält..  angående jobbet… Tack F för din kloka kommentar. Efter f’s kommentar satt jag och tänkte på varför jag tänker som jag går, varför är jag så anti mot jobbet jag har idag? Varför sneglar jag över på gräset på andra sidan? Varför är jag inte nöjd med den sitsen jag har? 

Visst… Det är stressigt och jag har svårt för den slags organisation jag kommit till.. Så olikt den världen som jag kommer ifrån.  Denna organisation är ju fylld med möten (gillar inte möten) Paragrafer och regler och sedan kunder som har en jäkla sned (och därmed orättvis) inställning till organisationen.  

Men faktum är, svinbra arbetstider, bra kollegor,  en okey chef. Chefen har på mitt utvecklingssamtal ändå tagit upp mina fördelar,  att man skall försöka ta vara på dem.  Jag känner att jag bara måste ge det lite tid, ge organisationen en chans att växa på på mig. 

Så igår bestämde jag mig för att ändra min inställning.  Att jag skall se till att detta blir ett bra ställe för mig… Förstår ju att det inte är så enkelt men med ett positivt tänkande kommer man en bit på väg. 

Idag var jag uppe kl 4.30 för att vara på studiebesök för en av våra entreprenörer. Vi var ute på Göteborgs gator långt innan Göteborgarna vaknade. 

Måste bara berätta om ett sidospår angående denna entreprenör, var ju där tidigt tidigt, visste att en gammal fling jag hade för drygt 10 år sedan jobbar där,. Vi är kompisar på FB numera men pratar knappt med varandra där.  Så tidigt i morse/natt står jag där i rummet med min kontakt så ser jag honom/flingen stå i kaffekön o vinka till mig. Jag vinkar tillbaka o på väg ut ur rummet går han förbi mig med ett ”tjena, allt bra?” O jag svarar tack bra, själv då… Sen var han ute.  

Jag tyckte ju redan på FB att karln inte bara blivit gammal utan även Ful… Det intrycket fick stanna kvar… Antingen har han förändrats massor eller så var jag bara blind.  Haha.  Det var denne man  som en gång frågade mig efter att vi delat på ett  i par flaskor vin….  att om jag aldrig  funderat på att banta, för då skulle  i jag kunna få VILKEN KARL jag ville..  Kommer ihåg att jag blev så snopen att jag inte ens blev arg.  Nej fy fasiken va glad jag e som har min Jazz.  

4 thoughts on “Nya tag

  1. Men ofta så är det ju så att det blir slående hur fula ens gamla ex är. Jag antar att dom känner samma sak 😀

  2. Det blir ju så … en hjärtekrossare jag träffade för över 20 år sedan och var sjukt förälskad i … NU när jag sett honom på bild så är jag jäääääkligt glad att det inte blev mer än lite så där. Hahahaha …

  3. Och jag som till och med måste bläddra tillbaka för att se vad det var jag sa! Men där ser man, hur lätt det kan vara att säga något som mottagaren tar till sig och kanske till och med förändrar sitt liv med anledning av. Ungefär som ett ”ja” vid altaret. Ett enstavigt tvåbokstavsord som förändrar hela ens liv. Som det kan vara ett juridiskt och moraliskt och andra helveten att ta sig ur.
    Nåväl. Jag tycker du gör helt rätt. Stanna kvar och utveckla dig.

    • Ja ibland så behöver man någon som uttrycker det väldigt rakt och koncist vilket du gjorde så man såg det från den vinkeln med. Ofta fastnar man ju i gamla spår så att säga. 👍

Kommentera

