Samvetet

Jag har ett brinnande dåligt samvete just nu. Det handlar om min Junior som jag kände att jag var tvungen att prata med.  Om att vår leverne gällande vårt boende KANSKE blir förändrat, o då förändrat för honom. Bättre för mig o Jazz men sämre för Junior. 

När Junior var på g o skaffa Andrahandslyan så började jag o Jazz prata om att även om vi trivs jäkligt bra här så kommer vår 103 kvadrat lägenhet vara alldeles för stor. Vi började prata om att dyker rätt lya upp för oss så är vi villiga att flytta. Vi skojade om att tänk om vi kunde övertala grannen som bor längst upp i takvåningen att flytta. Det hade passat oss bäst, en takvåning i storlek som en 2a.  Sen fick jag höra att hon har sagt upp den nu o direkt började vi fundera på om det kanske skulle vara rätt för oss.  Hyran 2000 billigare även om den fortfarande är väldigt dyr  

Vi kontaktade hyresvärden om att ni var intresserade men vi har fått lite svalt intresse från deras håll, varför förstår jag inte riktigt.  Han pratar om att vi åker på dubbla hyror en månad då vi har 3 månaders uppsägningstid. Vid byte borde det kvitta.  Annons på den lyan måste ju göras ändå. Spela roll om vilken månad som blir inflyttning.  Han snackade om att det inte är ok att vi är 3 vuxna där vi förklarade att det är en tidsfråga innan Junior flyttar ändå. Handlar ju enbart om NÄR han får tag i en egen lya. Så imorgon skall han komma o titta på vår lya, för att se om vi gjort ”åverkan” på den…. Som om vi hade hunnit det på ett år… Den är snarare finare för att vi målat   

Men… Till samvetet.  Jag hade inte tänkt berätta för Junior förrän OM det blir något, varför ta upp det innan man vet att det blir något. Men få snubben skall komma förbi imorgon så vill jag inte att det skall bli något konstigt.  Så jag vad junior om att gå snacka lite med honom… ” Det där lät allvarligt”… Svarade att så inte var fallet utan mer att jag vill berätta lite om förändringar som EVENTUELLT kan komma… Han såg lite snopen ut men sa ändå ” att det löser sig med boende” …. Att han funderar på att flytta ändå.. från GBG (vart kom DET från liksom?) Jag sa att självklart kommer jag inte sparka ut honom om så är fallet, men hittar vi inget så finns soffan ändå. 

Nu känns tajmingen sjukt fel då han o hans flickvän tup bråkat sedan igår o hans var inte så värst uppåt. Jag har ont i magen för är jag behövt ta detta nu.  

Junior är 21, har heltidsjobb och ordningssam o detta känns ändå förjäkligt. 

Jag har alltid varit väldigt öppen mot honom, om min trassliga ekonomiska sits o varför jag inte kan välja och vraka på boende.  Tror han förstår det men känns ändå jobbigt som sagt. 

Igår satte jag på jobbet o skrev lista på privata hyresvärdar, adresser som han kan besöka o presentera sig. Hjälpa honom så gott jag bara kan.  

4 thoughts on “Samvetet

Kommentera

