Förväntansfull

Jag var upp till grannen idag o tittade lite, tog lite bilder men ville inte klampa för mycket så lagom är bäst. 

Jag är så förväntansfull på vår nya lya. Folk kommer kanske inte förstå varför vi lämnar vår fina lägenhet mot denna.  Den är långt från lika ”exklusiv” som den vi har idag men ack så mysig.  Nu skall vi bara få till att den blir VÅR lya

Jag är förväntansfull, att få sitta vid vårt köksbord, dricka kaffe och titta ut genom fönstret, det rejäla ljusinsläppet. 

Vi vill inte ha ett barbord när man sitter så där på rad utan mitt emot. Så nu börjar jakten på rätt bord o stolar. 

Men lite surt att typ alla möbler som vi köpt under året i vår nuvarande lya  inte fungerar pga alla snedtak. Inte ens sänggaveln till nya sängen Den är för hög. Jazz skall försöka kapa den på nåt sätt… Återstår att se.  

Men gud va jag längtar nu. 

2 thoughts on “Förväntansfull

  1. Så spännande att få se (hoppas jag) mer av er nya lya när ni flyttat in. Ingår växterna också? 😉

    • Ja jag längtar att få flytta dit o göra det till vårt. Hon som bor där nu berättade att hon INTE har gröna fingrar men att växter älskar det fönstret. Så det låter ju lovande för mig som bara kan hålla liv i orkidéer. Haha.

Kommentera

