Planering á la I-landsproblem

Nu börjar planeringen av vårt nya hem, vad vi får göra oss av med och vad vi skall införskaffa då många av möblerna som vi har inte funkar på nya stället pga snedtak överallt.  Finns bara enstaka ”hela väggar”. Köket med de ljusinsläppande fönstren har dessvärre inte så många skåp så måste vi hitta andra alternativ.  Jazz gillar ”öppna hyllor” som han tycker vi skall sätta upp på en del av köket där det finns just ”hel” vägg upp till taket. (Omtapetsering är ett måste här med) 

Hon som bor där nu har annan sorts hylla men här vill Jazz ha djupare för att ha t.ex tallrikar… Jag tänker på att det är svårt att hålla det snyggt, rädd för att det blir ”rörigt” 

Är rädd att en djupare hylla kommer bli som att springa i hyllkanterna då det är ytterdörren på vänster sida av fotot och platsen för köksbord på högra sidan. Både sidor är ”gångstråk” till vardagsrummet.  

Jag har googlat runt lite för att se hur man kan få det snyggt 


Jag har sagt till Jazz att vikten av att hålla det snyggt o rent o han säger sig förstå men jag vet ju hur han är… Risken är att det blir fullknökat o rörigt.  

Sicka I-landsproblem

Planering är ju också för matbordplatsen där hon har ett bord där man sitter bredvid varandra, så vill jag inte ha, jag vill ju ha ett bord där man sitter som ” vanligt”, mot varandra. 

Jag har precis köpt ett barbord på Blocket som jag skall hämta i helgen.  Ett ”typ sånt här”

Ett vanligt större som gör att man kan ha 4 stolar till. Vi får se om vi kapar av och har ett kortare då vi ännu inte vet om det får plats.  Troligen blir det denna sorts stolar med, just sådana här har vi kollar på för att köpa till vår bardisk men kom aldrig till detta. Det blir en annan variant av köksmöblerna vi har idag 😀

Lite tur för junior då han åtminstone kommer få våra kökstolar när han flyttar.  😀 

Men… Barstolar har vi ännu inte köpt, inget hugget i sten ännu hur de skall se ut. Mitt krav är att det finns ryggstöd.  

Säger det igen….. Ilands-problem

One thought on “Planering á la I-landsproblem

Kommentera

