Att se sanningen i svart och vitt. 

Jäkla, är det en vecka sedan jag skrev sist, tiden bara flyger iväg o jag önskar att jag kunde säga att min vecka försvunnit i handlingens yra men nope. Min vecka har gått i jobbets tecken (ja innan den extra ledigheten) o jag o Jazz har typ pussats hej, hur har du haft det på jobbet, kollat Netflix o sen natti natt.  Förra helgen var Tears and Pearls hit o drack lite vin med mig och hon lämnade kvar sitt Fitbit-armband för mig att låna i en vecka. Inte för att hålla reda på stegen jag går per dag (vilket är alldeles för få) utan hur jag sover.  En vecka senare så har jag ett facit. 

Eller facit o facit. Ett facit som det kunde vara eftersom jag denna vecka ändå tänkt på att jag måste lägga mig i tid.  Jag har lagt att jag behöver få 6.30 per natt. Egentligen skulle jag behöva mer men jag måste vara realist med.  

Jag har efter denna vecka bestämt mig för att inte köpa ett Fitbit-armband men däremot så fick jag ett erbjudande om prenumeration på en tidning á 4 ex så fick man ett armband på köpet.  

Utöver detta har ju även sommaren kommit, det gick fort när det väl satte igång. Lite blommor till vår balkong. Först tänkte jag att det inte är någon idé med tanke på att vi skall flytta men för faaaan.  Det är 2 månader kvar o jag får ju en balkong där med.  Haha. 

I veckan har jag även varit o promenat, både hemma och en vända på jobbet på lunchen när jag kände mig lite stressad o tog mig en vända istället för att äta.  

Rört på mig har jag gjort men borde jag gjort det lite mer… Denna vecka hade jag planerat in 3 gympass.. slutade med 1… Haha… HOTYOGA igår när det var så varmt ute ändå… Haha… Men detta för att min kollega som även hon var klämdagsledig bokade in sig med.  

Yoga är något som jag mycket väl kan tänka mig fortsätta med, stel som en pinne o alldeles för mycket ”hull runt kroppen” för att komma ner i de ställningar som finns men ingen är ju fulllärd direkt. Jsg tänker dock fortsätta leta efter den varianten som jag var på först. ”Yogastretch” som var mer gällande att ”töja” kroppen och mindre på andningen.  Det passet kände jag verkligen skillnaden dagen efter, hur jag INTE var stel när jag gick ur sängen. Idag däremot är jag lika stel o har mer träningsvärk. Haha. 

Jag o Jazz har även varit uppe hos grannen någon gång för att mäta, varit på Ikea o pratat om vad vi skall göra,  vad vi skall köpa, sälja.  Spännande värre.  Men jag har sagt till honom att bygga nytt med honom hade jag aldrig gjort, då skulle det bli skilsmässa.  Haha. Vi är så olika o han är inte bäst på att förklara/sälja in en plan.  Men får jag ett par dagar på mig gällande vad han presenterar så jag kan omförvandla det till en plan som jag kan ta till mig.  

De där öppna hyllorna som han vill ha, har gått från en sida i till en annan sida i köket, tillbaka till ursprunglig sida, från träfärgade hyllor med svarta konsoler, till svarta hyllor och konsoler till vit hylla med svart konsoll till nu helt vita då vi planerar att tapetsera de 2 väggsidorna som är i köket… Med den tapeten som vi tapetserade i vårt förra hem.. vi har en rulle kvar av den och behöver nog bara ett par av dem. 

Vi har varit på Ikea ett par gånger redan… För att de delar som man kan köpa till vår tv-bänk… Vi planerade ju att behålla vår och köpa till en lägre del som är utan lådorna för att ställa tv på. 

Detta är den vi har idag.  

I IKEA katalogen har de byggt upp en variant med 2 nivåer på den som kan funka hos oss eftersom som vi har en lång vägg

Denna vägg (efter att vi stängt igen hyllan) som är längre än det man ser här kan funka för att ha en sådan lång vägg.  Under förutsättning att vi jag en lägre hylla för tv:n skull.  

När vi väl är på Ikea får Jazz Syn på nåt som han bara DETTA VILL JAG har…. Jag not so much.. nog för jag gillar luckorna och uppsättningen men jag är allergisk mot mörka saker, plus att jag gör allt för att få ner antalet materiel och färger i ett rum. 

Skall bli intressant och se hur detta slutar.   😎

9 thoughts on “Att se sanningen i svart och vitt. 

  1. Jag tog samma erbjudande. Har dock inte fått hem något än. Det är nog två veckor sedan nu. 😤

      • Jag har ett aktivitetsarmband. Före det mätte, under flera år, jag via appen och mina sömnkurvor, tider och huruvida jag sover ”bra” eller inte visar inte på nga större skillnader.

      • Sömn och mobil kan jag bara hänvisa vad mina kollegor sagt. Att klockan är bättre. Men om man räknar steg m.m så är klockan bättre. Skiljer ca 2000 steg på mobil och klocka för min del.

      • Stegen visar nästan exakt som min mobil så när som på några enstaka. Men jag gillar armbandet 😊

  2. Kommer bli finfint. Och jag måste hålla med Jazz om ”den där vill jag ha”. Supersnygg!!!

  3. Jag kör alltid yoga varje dag och har blivit som en helt annan människa efter det. Nu efter att jag bröt benet har det blivit en enorm hjälp.

Kommentera

