6 juni 

6 juni och det var sol. Bara det var ju ett plus bara det. 

Dagen innan hade jag sms:att lite med min gamla kollega som jag drog med mig Jazz till en gång då jag kände att han nog skulle gilla både henne och hennes man. Så vi bestämde att jag och Jazz skulle komma över på en fika under dagen​

På vägen dit hamnade jag vid en sån här

Järnvägsövergång… Det var nog 10 år sedan jag hamnade vid en sån… Snacka om vara på landet. Haha. 

F.d kollegan var lite bakis om man säger så… Haha.. men på benen och lika glad för det. Hennes man skojade en hel del om detta, deras relation verkligen lyser av kärlek och humor.  De passar verkligen ihop de där 

Myste med deras lilla vovve, var tvungen att försöka ta ett kort men han ville inte va Still den lille rackaren. Junior vill ju köpa en liten sån här goding. Han älskar denna ras. 

Sen eftermiddag åkte jag en tripp till junior i alla fall, en liten fika och jag fick mitt mammasinne lugnat 

Att Junior har flyttat hemifrån har inte varit så lätt som jag trott, jag har tänkt att det inte skulle kännas så jobbigt som det faktiskt varit. 

Det som varit jobbigt är att då han inte är på FB,är väldigt sällan på Insta så har jag i stort sett bara sett honom på Snapchat och där han han knappt varit alls på under dessa dagar. Jag önskar att jag hade sett lite ”glada tillrop” till hans nya liv men icke.  Så jag har varit orolig att han suttit där uppe och ”nej fyyyyy, jag längtar hem” Nu har jag aldrig trott att han tänkt så men oron har ändå funnits att det Kunde finnas en chans till det.  

Men han mötte mig vid sin lilla stuga, visade lite vad han hade åstadkommit, plockat in saker på nedervåningen men övervåningen var fortfarande rörig. Han förklarade att han ändå inte varit hemma så mycket dessa dagar då han träffar flickvännen som jobbar, kompisen och sist pappa.  

Men det var skönt att se honom när han sa att det här blir bra morsan.

Jag berättade om min oro, min förvåning av att jag reagerat som jag gjort, vi skrattade lite åt det för jag är INTE den där övervakande mamman 

Nu på morgonen ser jag att han lagt ut en liten Snap.  När han filmar en stor jävla padda.  Haha.  

One thought on “6 juni 

Kommentera

