Planer inför midsommar

Då är det bara några veckor till midsommar igen.  Vart tog detta år vägen? 

Jag har en veckas semester efter midsommar, skall typ inte göra något då… Jo, kanske röja lite, slänga saker inför flytten. 

Vi fick ett sms från hyresvärden att han skall ha hit en hantverkare nästa vecka för att titta på vår lya, han skrev även om vi vet med oss något som bör åtgärdas så är det bara att hojta till. Hantverkaren skall sedan vara här i början på augusti.  Med andra ord skall de göra något med vår lya, denna alltså. Han har flaggar för att hans föräldrar eventuellt är intresserad av lyan och med tanke på att denna lya inte behöver någon form av renovering så måste ju de vara dem.  Min första tanke var att jag i så fall kanske kan slippa flyttstädningen….eller slippa den kostnaden då jag hade planerat in att leja in någon om detta.  3000  plus i kassan i så fall.  

I vår nya lya har vi ju bestämt oss för att slå igen den där lilla bokhylledelen för att använda den väggen som tv-bänks-vägg…  Lite pyssel för att få ihop det. 

Ikväll skall vi på spelkväll hos kompisar… Sällskapsspel och ett par öl.. jazz har bestämt att han kör och med tanke på att jag varit vaken sedan 4.30 så blir det inte mycket för mig heller… Lugnt o städat. 

Nästa fredag skall jag träffa en kompis på stan för en öl eller två. 

Nästa lördag är vi bjudna med på en utekväll på en av våra favoritöar, en kompis sambo spelar där. Jag har känt dem i snart 30 år och när jag frågar EFTER att jag tackar ja, vad han spelar för musik så svarar hon Dansband, jag får panik o tänker ” hur fan skall jag ta mig ur detta” när hon sedan asgarvar o säger att hon skojade o att det är rock.  Pustar ut.  

Den lördagen får väl jag köra i så fall, finns nog inte bussar som går sent därifrån tror jag 

Jag som inte gillar att planera in helg på helg….. Hugha.. tur jag får semester efter midsommar sen.  

Kommentera

