Fina fisken. 

Igår var vi alltså till väninnan för spela lite spel.  7 personer från gamla gänget. Vi träffades denna gång hos hennes karl som bor i snorstort hus nära havet.  Läget var fint men helt klart en skrytbyggnad 

Hennes karl är ingen som är på min Top10 på min lista för intressanta och trevliga människor. Han jobbade och kom därför hem när vi nästan spelat färdigt och vi alla började droppa av sen. Jag och Jazz stannade längst dock. Vi var väl hemma strax innan midnatt. Han körde och jag drack väl 3-4 öl på kvällen.  

Men tillbaka till väninna… Som tyckte det var bättre att vara där istället för hennes lilla lya på 2 rum och kök.  Vi var överens jag och en annan av kompisarna (som inte hon heller är så glad i ägaren av huset)…att det hade varit bättre att vara hemma hos väninnan, finns det hjärterum så finns det stjärterum. 

På altanen som hade fin utsikt så var det 0 möbler… För hans åsikt är att ”vi är ju aldrig hemma”  Altanen var stor och  gick runt halva huset.  

När väninnan skilde sig från sin förra man och de sålde sitt hus (som var såååå mycket mysigare än detta) så fick hennes solsäng inte plats o då vi köpte hennes utemöbler så fick solsängen följa med som ”fosterbarn” o att den fick flytta hem sen när hon hade balkong, altan som funkar.  

Den Solsängen använder jag ju lite då och då, inte lika mycket i detta boende som förra men den står där ute.  

Hon berättade igår att hon gärna hade haft den på altanen hos sin man den ”passar inte in” tycker han.  Ehhhh… De har inget alls på altanen.  Haha. 

Inredningen i huset… Huset som är jäkligt stort och stora ytor… Sparsmakat är orden… Fruktansvärt opersonligt.  Jag har inga som helst problem med sparsmakat men beror väl på vad man har för inredning. Då skall det vara stilrent. Han hade mer gamla IKEA möbler.  Sletna vita Tommelilla i ett litet hörn på vardagsrummet, o ett vardagsrum som var gigantiskt. 

Så nej… Skytbyggnad utåt sett… Inomhus så opersonligt.  Så långt från hur väninnan är. Förstår att hon har kvar sin lya för jag tror inte hon känner sig hemma där, även om de ofta är där istället för hennes lilla lya. 

Nu är det ju så att alla är olika och därför har olika smak och tycke.  Men helt klart blev jag så förvånad över inredningen inuti det stora huset. 

Spelet då… 2 sällskapsspel hann vi med… Ett av spelen vann jag och min kumpan… Spel 2 var ju rita… O rita kan jag inte.  Haha. 

Kommentera

