Lördag. 

Lördag tog vi en tripp för att leta inspiration för vårt nya boende.  Det är fan inte lätt när man har sån oerhörd olika smak. Han är bestämd för att minuten sett vela till något annat. 

Han har alltså sagt att han hemskt gärna vill ha öppna hyllor på en sektion i köket, jag har sagt vad jag tycker om det, att det är snyggt om det inte blir för rörigt. Jag avskyr röra som syns. Jag har ofta ordning i mitt hem, sen kan det vara rörigt i skåp och lådor, men det ser man ju inte.  Min darling ser inte röran som jag gör. Vi bråkar ju rätt ofta om diskbänken till exempel.  Då jag är den som städar mest så är det mitt ansvar att hålla ordning på hans ”hylla”  Jag har i alla fall styrt bort svarta hyllor för vita som är lättare att hålla rent.   

Jag hade innan detta sagt att jag har fullt upp att anpassa mig till hans nycker, ibland vill han ha det, nästa vill han ha skåp på en annan vägg och sen vända o helt plötsligt vilja ha ett vitrinskåp.  Jag blir söndersrressad. Igår tänkte jag ”jag skiter i det, jag låter han bestämma allt, han får köpa allt”. Jag berättade det sen och han såg förvånad ut.  Han hade ju bara spånat.  

Det är en tråkig känsla när man känner olust till att inreda sitt hem.  Men vi får väl se hur detta blir.  

Förbi Frölunda torg en vända där vi åt lunch för att sen ta kaffe på maten 

Kvällen spenderades hemma i soffan efter att vi avklarat gräsklippningen och tvätt.  

Söndag idag… skall få till en fikadejt hos Junior, har inte haft kontakt med honom alls, eller jag har messat men inte fått svar… Blev orolig men såg sedan att han var ute och partade med kompisarna.  En bakfull Junior idag då kanske.  😎

2 thoughts on “Lördag. 

  1. Tänker direkt att det blir så flottigt av stekos på öppna hyllor, skulle aldrig välja det. SNyggt (när det är ordning), men opraktiskt.

  2. Jag är glad att mannen och jag har samma smak. Blir bara roliga inredningsdiskussioner. Skulle aldrig välja öppna skåp, hade valt glasdörrar i så fall. Annars måste man ju skölja av porslinet varje gång man ska använda det. Samlas damm och annat smuts i öppna hyllor.

Kommentera

