Att få ett lugn. 

Nu har min Junior bott själv i snart 2 veckor o han ser allt ut att må bra.  Igår försov han sig och då jag vet att han har lätt att INTE höra mobilens alarm så skickade jag ett sms till honom om han ville att jag skulle köpa med mig en sådan ”gammal variant -sån som kan väcka döda”  

Tack gärna 💕,, fick jag till svar.  

Sagt och gjort.  Var iväg till köpcentret och införskaffade en och åkte hem och mellanlandade på balkongen en stund eftersom han ”jobbade ikapp” sin försovning imorse.  Sen blev det nästa problem, var gigantiska problem att ta sig hem igår pga stor seriekrock ute på E20 så alla tog ju alternativa vägar. Köer typ varje väg som tog sig norrut. 

Själv blev jag stående i ”rätt riktning” men när jag skulle av den vägen så inte fan hade folk vett att inte stå i vägen för tvärgator.  Här stod jag typ 10 minuter för att bara få en lucka att snika genom. Då står trafiken Still om man säger så. 

Men tillbaka till Junior. Vid 19tiden pallra jag mig iväg, då har proppen släppts på E20 men då är alla småvägar helt knöfulla för det går sakta. 

Väl hemma hos Junior sätter vi oss i trädgårdsnöblerna och softar lite med en kopp kaffe.  Hyresvärdarna kommer ut och hälsar, Mannen fixar jacuzzin de har, frun tar in tvätten. Sjujäkla trevliga människor. Hon viskar lite tyst (som Junior ändå hör) 

-det är en väldigt fin och snäll son som du uppfostrat.  

Hon börjar prata om deras bastu och junior säger något om att han skall testa den vid något tillfälle varpå hon säger 

-vill du testa ikväll? Jag kan gå in och sätta igång den för dig. 

Han säger lite snopet att Jatack, varför inte.  (Han satte ut bild på insta sen så han gillade nog den) 

Innan de lämnar oss helt i fred där i hans lilla hörna så frågar hon om vi vill ha mat, de har grillat fisk oxh grönsaker i folie varpå jag tackade nej eftersom jag åt strax innan… O Junior med. Så säger hon till Junior 

-men vill du inte ha med dig i matlåda? 

Junior säger förvånat Jatack.  

……. Junior har det bra där uppe.  

Frågade iofs för honom om de lämnar honom ifred eller om de söker upp honom för sällskap… Men så var det inte… Känns skönt att han har detta som första ”flytta hemifrån-ställe” 

One thought on “Att få ett lugn. 

Kommentera

