Att göra det bästa av det. 

De sista dagarna har jag dragits med sjujäkla ont i nacken så jag har använt mig av vetekudde på jobbet plus att jag ”möblerat om” på min arbetsplats, justerat mina dataskärmar för att vrida så lite som möjligt på huvudet.  

Hemma är jag helt slut o där använder jag mig av min elektriska filt 

Den har jag typ legat på flera nätter (o kvällar framför dumburken) Inatt däremot fick jag nästan värmeslag för det blev så jäkla varmt. 

Igår hade vi första delen av vår ”enhetsdag”  där vi hade lite snack om vårt arbetssätt. 

Idag skall det bli lite aktivitet, lunch ute, promenad i Botaniska och sedan minigolf… Jag bara hatar minigolf.  Och som tur är så hade jag sedan länge bett om att få flexa ut tidigare denna dag o då denna aktivitetsdag blivit framskjuten ett par gånger så krockade det lite. Nu tog jag även aktiviteten som orsak till varför jag avstår.  Min nacke klarar ju knappt att vara ”rak position” så jag bad om att få slippa och ta min flex ut… Sa att jag kunde jobba till utsatt flextid men hon ville ändå att jag skulle med på lunchen. Så det blev bestämt… Lunch och sen flex ut.  

Sen är det bara nästa vecka o sen är det en veckas semester. *längtar* .. en försmak av semestern sen. 

2 thoughts on “Att göra det bästa av det. 

  1. Känner igen det där med värk i nacken. Hade det under många år när jag jobbade ute på arbetsplatser. Du behöver verkligen semester för att få ordning på värken.

Kommentera

