Första semesterdagen på första semesterperioden.

Då har jag betat av första semesterdagen. Inte med att slappa, nejdå. Vaknade strax efter 6 men valde att hämta en kopp kaffe och krypa ner igen o på med Nyhetsmorgon. 

Sen ner o kasta in en maskin tvätt. Upp i Juniors rum och röjde lite i hans garderob. Där har jag halva linneförrådet så jag lade 2/3 av alla lakan/påslakan/dukar/gardiner.  I den nya lyan kommer jag ha 2 fönster att ha gardiner så det kändes onödigt att ha så mycket. 

In i köket och röjde skåpen. 2 kartonger med köksredskap blandat med böcker, prydnadssaker och oöppnade presentförpackningar av ”spa-saker” som skall sedan köras till Östhjälpen o dumpas av. 

Ni vet typ bakbunkar? Jag hade 8 styck sådana… ÅTTA sådana!!!!

Röjde vidare i skåpen gällande plastbyttor, ni vet sådana där glass/pepparkaksbyttor som har en benägenhet att hamna i skåpen. Det tillsammans med glasburkar som jag sparat på. 

Kastar in det o övrig källsortering i bilen.. och åker till närmsta centrum som har sådan… O springer in på affären o tar samtidigt med mig plastpåse med mynt för snart är ju dessa inte värt ett jota.  Betalade med 10 och 5kronor… 1kronorna lät jag ligga för jag hade strax innan skickat ett mess till banken med en fråga om min lokala bank har ”insättningsmaskin” för mynt… Fick veta att de inte hade det men att jag var välkommen att lämna dem i kassan… De skickar sedan iväg dem till ”räkningsföretag” o sedan sätts pengarna in på i kontot… Vilket kunde ta flera veckor. Spela roll hur lång tid det tar men jag gissar att jag inte kommer vara själv på banken.  

Hem sedan o sätter igång o avkalkar kaffemaskinen 


Går ut och tar in tvätten som fått hänga ute o torka.  Älskar verkligen mitt boende, att bo i lägenhet men ändå ha tillgång till trädgård. 

Kollar på gräset o va fan… Drar ut klipparen o testar. (har Aldrig fått igång den förut för min högerhand är inte ok efter jag bröt den). Jag drog ett par gånger med höger hand… Funkar inte, så jag testar vänster o då fick jag igång den.  



Ett par tre ord med grannen ovanför mig när hon kom ut. 

Nu har jag suttit ute på balkongen o är nöjd med dagen.  

Imorgon skall jag träffa en kompis på stan för en öl eller två. 

One thought on “Första semesterdagen på första semesterperioden.

Kommentera

