Slit o släp… 

Nu börjas det… Slit o släp. 

Nejdå.. det känns lugnt. Vi har en hel månad på oss men jag tänkte att när jag går på min ”riktiga” semester om några veckor så skall nästan allt bara klart. 

Till helgen skall vi måla och tapetsera, jag jagar fortfarande barstolarna vi skall ha o jag hoppas jag hittar dessa på blocket. Har inte lust att lägga drygt 5000 på stolar

Då vi har sån olik smak jag och Jazz så är detta stolarna som vi båda gillar, så vi får sikta in oss på dessa De enda som vi båda tycker är ok. 

Vi har ju redan idag dessa stolar, men som ”vanliga” stolar men vad hjälper det när man måste ha högre varianter.  😎

Redan i lördags började jag bära upp saker, springer i trappen som en tätting, men hellre det än att fylla kartongerna skittungt. Bär saker i typ hållbara större kassar typ Ikea. Ja ni fattar.  Samtidig kan jag slänga in saker på någorlunda rätt ställe redan nu. 

Alla växter står redan i fönstren där uppe. Varför stå här nere liksom? 

Sovrummet vårt är stort 😀

Jag satte mig på ena kanten, mot väggen där vi skall ja sänggaveln… Ni ser mina tår längst ner i bild. 

I lördags när jag fick nycklarna så var det första jag gjorde faktiskt att tvätta fönstren, innan massa annat kommer mellan.  

Jag har både fönstertvättsmaskin och även en proffsvariant av manuell karaktär..  Ville testa ordertligt, vad som var bäst. 

Jag kan säga som så… Maskinen är väldigt smidig men det går inte ens att jämföra… Den vanliga manuella kan inte utmanas alls.  Outstanding. Mina fönster däruppe är finfina nu. 

Sen skall jag bara tvätta mina här nere sen bara. 

Men tillbaka till flytten… Med tanke att man tar en vända här och där så blir det inte så jobbigt.  De tunga sakerna kommer Jazz få ta med Junior sen.  

Kommentera

