I sista sekund 

Tisdags kväll o det slog mig… att jag behövde kolla upp presentkortet som jag fick från mitt gamla jobb.  Det som gällde ett av mina favoritställen i GBG… Hotel o Restaurang Dorsia. Stället som barn inte är välkomna. 👍😁 När jag slutade på mitt förra jobb fick jag ju ett presentkort på 1000:- på det stället. Halva var redan utnyttjad när jag o Jazz var där förra året. 

Sprang upp ur sängen och letade rätt på det… Kortet gick ut 170705… Alltså dagen efter. Så vi bestämde oss för att ta en datenight. De har en takterrass som är väldigt mysig. Jazz fick strikta instruktioner att inte jobba för länge på onsdagen. 

Tur hade vi med vädret med för solen sken gott på kvällen 

Vi satt där och njöt av några goda drinkar innan vi bestämde oss för att gå vidare och äta då maten inte lockade så på detta ställe. 

Vi hamnade bara lite längre bort på Harrys där vi chansade på att de hade något gott. 

Spännande pommes som gick under ”kryddpommes” och den var kryddad med kummin (tror jag i alla fall) … Inte väldigt mycket utan lite grann, en liten smakaning av den kryddan. Den att det var smala pommes, typ storlek som när man river/strimlar potatis för Jansons frestelse. 

När vi väl sitter där och väntar på maten så slänger jag ett öga ut och det ”stenbänken” som finns på platsen utanför. Den har ju funnits där i flera år men jag har aldrig sett att det är i inristat i den.  ”Harry Hjörnes Plats” och jag blir helt paff… Den lilla platsen där har jag inte haft en susning om att den heter så. Fick googla för att se vem denne Harry Hjörne var.. tydligen han som startade upp GP (Göteborgsposten). Jag har bott i denna stad snart 30 år och jag har aldrig hört det namnet på platsen, eller hans namn med förstås. 

Idag är Jazz upp en vända till sin gamla stad för att träffa en gammal kompis som är på besök i den lilla staden o Sverige. 

Själv tog jag en vända förbi Rusta för att köpa en sån ”platsmatta” för att lägga på balkongen för nån galning har lagt plåtgolv där. GISSA om man bränner fötterna av sig när man går där när solen legat på?  Just det. Valde att köpa en sån matta så länge, som klarar av regn. Till nästa sommar pratar vi om att lägga klick-trall där.  

Jag var orolig att mattan skulle vara för stor men tydligen tänkte jag fel.. jag får nog köpa en matta till och lägga lite omlott så jag täcket hela golvet där.  

Köpte även en hink med färg då vi skall måla och tapetsera o helgen.  Vi bestämde igår när vi satt med drinkarna att nästa vecka börjar vi flytta. Varför sitta och vänta in veckorna? Så förhoppningsvis så kommer vi ha flyttar upp allt till nästa helg.  Yeeeeeyh. 😁

Kommentera

