En lördag med arbete 

En ledig dag som spenderas med arbete… Ja.. kroppsarbete alltså. 

Gick upp i lyan och började att riva tapeterna efter att vi monterat ner skåpet som vi inte vill ha kvar.. det att de tapetserare runt skåpet.  Detta är väggen som vi skall tapetsera fondväggen med den tapeten som vi förälskade oss i för 1 1/2 år sedan som vi satte upp i vår gamla lya precis innan vi fick veta att huset skulle säljas. Vi har drygt 1 1/2 rulle kvar så det skall räcka, under förutsättning att det inte blir något missöde.  

Om tapetseringen är Jazz jobb så är målandet mitt. Den tidigare ägaren har målat resterande rum med Rustas Creme så tanken är att vi använder oss av den så länge. 

Denna gång har jag verkligen sett till att använda maskeringstejp till förbannelse och papp på golvet. Här skall inte bli missöden. Hade absolut inte tänkt annat än mindre än 2 strykningar då det är tapet med svart i. Efter första strykningen så var det bara att vänta på att det skulle torka.

Jazz började med att ta bort den inbyggda bokhyllan, vi skall skaffa lite gipsskivor och sätta igen den och måla så vi får en hel vägg för vår tv-möbel. 

Jag är imponerad av de som kan måla utan att få färg på sig, själv får jag ju det bara genom att öppna burken. Blev lite less på mig själv att jag i min ”slänga/rensa-veva” slängt de kläderna som jag haft när jag målat.. o fick leta rätt på kläder som jag kan ”avvara” vilket inte var det lättaste då jag nyss slängt halva min garderob. Shorts o t-shirt blev det, tur det är sommar.  😎 

Imorse, uppe med tuppen som vanligt… Tassade upp i nattlinnet för att se hur målningen blev… Hade redan när jag hade målat andra varvet sagt att det kommer behövas en vända till… O så blir det då det svarta syns genom. 

Söndagen blir en dag med arbete det med alltså. 

3 thoughts on “En lördag med arbete 

Kommentera

