Ge och ta, eller sälj och köp 

I vevan med flytten måste vi ju köpa lite nya saker då det vi har inte fungerar så bra… Ny köksmöbel, nya kökshyllor, utbyggnad av tv-bänk 

Köksmöbeln är nu inköpt, via blocket totalt 675:- Jazz oljade in bordet häromdagen o blev uppsatt igår. 4 stolar blir det runt.

Vi har ju tapetserat motsatta vägg här med ”favvotapeten” Det blev väldigt bra, lite avbrutet mot resterande färg i rummen. 

Jag köpte ju ett vitrinskåp på Blocket för dryga året sedan, litet enkelt som jag blir av med imorgon. 300-: in.. Jazz ruskade på huvudet och tyckte vi skulle slänga det då han tycker det är fult o rangligt. Men folk har hört av sig i drivor om skåpet, satte det ju billigt för att bli av med det… Så slipper jag släpa det till tippen. 

Vi fick ju även förra året köpa en frys då det inte fanns i denna lya. En liten smidig sak som vi köpte på en sådan ”begagnade-vitvaror-affär” för 1500, satte 1000 spänn o en person som hade råkat i knipa behövde en omgående o kom o köpte den igår. 

Våran vision om att göra lite varje kväll när vi kommer hem fungerade igår.  Jag kom hem och frostade av frysen, packade ner innehållet i vitrinskåpet. Bar upp 6 av dagens 5 vänder upp som jag sagt. Jazz bar upp 2 vändor men satte upp bordet, spacklade igen ”hålet” som han satte igen häromdagen så jag kan måla sen och målade en list.  

Sista timmen gav jag upp o gick ner o dog i soffan lite. Jag var ju hemma ett par timmar innan Jazz iofs så nog lade jag mina timmar ändå igår. 

Idag…. Är en ny dag. 

Kommentera

