Blåsigt, sandigt och ”bumligt”

Bestämde mig redan igår att om jag vaknade tidigt så skulle jag ta mig en promenad till stranden här nedanför.  Och det gjorde jag. 

Klockan 7.30 var jag där, alldeles själv.  Kallt, blåsigt men nice. 

Vattnet var SVINKALLT, men det visste jag ju redan om. 

Tillbaka till den lilla fina stugan som vi hyr för att dricka kaffe, kom så lägligt att Jazz redan hade fixat kaffet. Teamwork. 👍 

Ett par saker inplanerade idag o vi satte igång rätt tidigt. 

Ales Stenar såklart

Så oerhörd fin miljö, maffigt värre bara på promenaden upp mot stenarna, hagar med får. 

Sen stenarna då.  Klart imponerande

Det blåste rejält vilket kanske inte var konstigt med tanke på öppet hav precis där 

Efter trippen dit fortsatte vi till den finfina stranden Sandhammaren.  Den som de säger är som att komma utomlands.  Det stämmer gällande den fina sanden.  Det var dock lite för kallt för att bada (doppade fötterna här med) Badkläderna fick vara kvar i packningen. 

Men även här…. BLÅSIGT


Nu är vi hemma och tar igen oss innan vi skall pallra oss tillbaka till Ystad för att äta något.  

Ystad ja….. Håller inte måttet för ”mysig stad” enligt mig… Men det kan jag skriva mer om en annan gång.  

6 thoughts on “Blåsigt, sandigt och ”bumligt”

Kommentera

