Reflektioner

Så här på morgonkvisten dagen efter hemkomsten från vår lilla tripp så reflekterar jag. 

Vad har resan betytt för mig? 

Så himla mycket 

Både Jazz o jag är överens om att vi verkligen fått vila upp oss, att ha trippen sista veckan var en hit, efter vårt flyttande o allt.  

Vad var bäst under resan då? 

Ales Stenar.  

Så förbannat vackert läge så det nästan gjorde ont i en. Vi hade ju sån tur med vädret, sol (lite blåsigt iofs men det förtog inget) 

Detta var helt klart Top3 av Österlen. Kan inte gradera Top3 då det är så olika sidor av Österlen 

Simrishamn

Denna lilla pärla som bara tog mitt hjärta i sin hand och det blev kärlek vid första ögonkastet.  Bilden av denna kyrka gör sig inte mot verkligheten, den drog mig in o jag tände ett par ljus med. Kom på mig att tänka… Här skulle jag kunna gifta mig…. Asså, vart kom det från?

Sandhammaren 

Denna ”lilla” oas som tar tankarna utomlands. Stranden helt sagolik, vattnet svinkallt iofs men att ligga på filten och lyssna på vattnets vågor kan ju få vem som helst avslappnad. 

Detta är min Top3 av Österlen, det som slog an mitt hjärta.  

Några bubblare dock 

Med andra ord.  Kärlek och Harmoni. 💕. ….. O en jäkla massa blåst.  😁

One thought on “Reflektioner

  1. Synd att det varit så kallt att ni inte kunde bada. Jag bor ju 2,8 mil väster om Ystad och jag ångrar aldrig min flytt hit ner från Göteborg. Är väl en lantis och älskar öppna landskap trots blåsten. Fast det blåser ju en hel del i Gbg också. Synd att ni inte körde väg 9 utmed sydkusten. Den vägen är så fin. Med slut i Falsterbo. En annan gång kanske ? 🙂

Kommentera

