Att känna sig stressad

Jag har verkligen känt att jag fått laddat batterierna denna semester men hade fasiken inte sagt nej till lite mer Semester. 

3 veckor har gått nu o jag har ännu inte vänt på dygnet utan är uppe senast 7.  Kan för allt i världen inte sova längre verkar det som. 

Igår… Ja vad gjorde jag… Var iväg i handlade lite, köpte ett par konsoler igen för att få upp den sista hyllan. Jazz har haft sin huvudvärk igen så han har legat däckad.  Så stressrelaterat med tanke på att jobbet börjar snart igen.. men envis som synden den mannen… Nejdå, det går över… 😕

Jag känner mig inte så stressad över jobbet i alla fall, det får bli som det blir. 

Däremot kom jag på mig själv att bli stressad när jag ser FB-flödet med hur folk sitter på uteservering, på WOW, i båtar, badar osv… Kommer på mig själv att känna mig stressad av att vi inte gör något sånt… O då kom vi nyss hem från vår lilla semestertripp.  Jag inser att det är helt galet för mig att tänka så.. men kan ändå inte låta bli.  Jag/Vi har ju bestämt att vi skall vara hemma l helgen o se till att fixa i hemmet, vi har snart bott här i en månad o det är fortfarande kartongerna överallt.  Vi kommer ju inte bli helt klart förrän nästa månad när vi skall köpa det sista till hemmet, skåpet för glas o sånt.. tills dess kommer våra glas få ligga i kartonger.  

Igår satte jag mig på balkongen en stund på kvällen och läste, med en öl o bara njöt 

Min kusin hade häromdagen instagrammat ett frukostbröd som jag fick recept, ett ”jäsa över natten – bröd” 

Så min frukost innan den roliga frukosten blev kaffe och jordgubbar 

Så….  Nu skall jag strax sätta in dessa i ugnen o sen känna härliga dofter sprida sig.  💓

5 thoughts on “Att känna sig stressad

  1. Vet du, jag tror att vi är experter på att inte se det vi faktiskt har. Många har t ex ingen kvällssol på sina balkonger, vilket du har 🙂 Jag hade inte balkong på 10 år när jag hade min etta och innan sa jag att jag skulle aldrig klara av en lgh utan balkong. Man har ofta svårt att uppskatta det man faktiskt har, även om det är litet. Något vi alla kan jobba på. Visst finns det de som gärna vill glänsa på fejjan men det kanske är det enda de kan visa att de har/kan vilket ibland gör det lite småtragiskt. Men visst vill man ha mer, men oftast är det något annat som gnager i själen. Ställ kartongerna på hög och släng en pläd eller duk över så pryder de sin plats 🙂 Sådär, nu har jag varit så där lagom jobbig även i dag ha ha. Ha en fortsatt go semester!

    • Ohhh. Du har så rätt i dina kloka ord. Jag sitter just nu i min drömlya tillsammans med mannen i mitt liv. Mår bra o har ännu semester.. som du skriver, lätt att se det man inte har mot det man har. 👍. Ha en fin dag/helg/semester… Du med. 😁. Tack för dina ord.

Kommentera

