Down the Memorylane

Jag och Junior gjorde upp att träffas idag.  Strax efter 12 så knackade jag på hans dörr för att hämta upp honom. Mitt förslag var att vi skulle åka till våra gamla hoods. 

Förbi hemmet där vi bodde när han föddes. Junior utbrister att han sveps över av minnen.  


Fortsätter förbi skolan där han spenderade sina första 6 skolår. Den skolan är riven och ersatt med en ny. En jäkla snygg skola måste jag säga. 


Vi fortsätter bort mot stället där jag och Junior bodde i 10 år. Där vi har fina minnen från. 



Vi vandrar runt i välkänt område, pratar och skrattar åt minnen.  Junior delar med sig av hyss han gjort. 

Vi är överens om att de verkligen sett till att området är i fint skick. 

En mycket nice dag

När jag lämnat honom och åker hem känner jag att jag borde bege mig ut på promenad. Sagt och gjort.  Körde igång Sommar i P1 med avsnittet med Magda Gad.  Så jäkla bra. 

Nu….. skall jag leta rätt på allt jag skall ha imorgon. Jobbmobilen och passerkortet. 

Semestern är nu över för denna gång. 

Kommentera

