Viiiiiill

Just nu börjar fler lägga upp bilder på resor till värmen, både de som är där redan o de som skall iväg, man kan ju inte annat än längta själv. Men till vad? Vi har ju ännu lnget inplanerat, Inga pengar för det heller.  🤔 

Nästa år, i november så fyller jag ju 50 o tanken har varit att jag INTE skall vara hemma.  Började ju lägga undan pengar för det efter att jag o Jazz kom hem från Kanarieöarna förra året. Blev ju en resa igen i våras med väninnan som jag ”lånade” pengar från det kontot… Sen kom sommaren o jag har långt från lämnat tillbaka pengarna på kontot. 😕 . Så mitt konto är rätt tomt just nu. Så även Jazz men han har en plan för jäkla massa jobb för att öka på reskontot. Men han tänker främst nu i vår. Häromdagen snackade han om 2 veckor med all inclusive, att resa i mars.  Då blir det att jobba som fasiken. Jag tror dock inte att 2 veckor är aktuellt för min del pga att semesterveckorna skall räcka till. Haha. 

Men Darlingens förslag är att jag skall ta 1 av dessa 2 veckor som obetald semester och att han står för den kostnaden. Haha. Han vill verkligen iväg 2 veckor. 

Men jag har ju alltid kollat på resor på 1 vecka och blev lite förvånad när jag ser att en tripp till samma boende, samma resdag men att stanna 1 eller 2 veckor inte behöver skilja så mycket. Som exempel skilde detta ca 1500. (Dettta är inte all inclusive dock) Men det är ju logiskt när man tänker till… Det är ju flygresan som kostar. 

Men… Min 50års resa får bli ett senare planering… Nu kollade jag i vår, med all inclusive och då bara 1 vecka. 

Hittade ett ställe i området jag vill till… På ett av de ”finare” hotellen.. med all inclusive.  En vecka i februari.  Då kommer vi även fira 5 år ihop under den tiden. 

Drygt 8500 per skalle. 

Skall bara se till att övertala Darlingen att detta är bästa alternativ. 

Kommentera

