Partyplaning med partyplaneraren 

Typ 

Jag som den mest osociala personen ever.. ibland…. Har precis skickat ut en evenemanginbjudan… till 48 Personer 

Den visste jag inte ens om att jag skulle göra igår. 

Jojo… Spontan iblamd tydligen 

Det hela började med att jag fick upp ett minne på FB imorse.. att det idag är 17 år sedan jag började jobba på mitt gamla jobb… Det företaget som jag jobbade för i 13 år… I 3 olika ”kostymer” dock men ändå i samma byggnad, med samma sorts produkter, samma kunder.. ja ni fattar. 

Jag delade det minnet med en liten  text om vad detta stället betytt, om alla goa garv genom åren.. och alla goa kollegor som kommit min väg. En kollega skrev då att det hade varit kul om vi kunde styra upp nåt möte o träffas 

Jag funderade lite… VART kan jag hitta ett ställe där vi kan få plats.. vare sig vi blir 10 eller 50?

Ett ställe som jag kom ihåg från en av våra pubvändor.. mysigt men ändå inte överbefolkat… Jag skickar iväg ett mail till dem om det går att boka bord (främst för drycker) med antal 10-40 personer med förklaring om att jag är i startgroparna och vet inte exakt hur många vi blir ännu.  

Jag får svar ganska snabbt… ”Ia, ni är så välkomna kl 16 den xx oktober. Vill ni äta är vi tacksamma om ni kan förbeställa, jag skickar gärna menyn” 

Skickar iväg mitt evenemang till 48 Personer som jag har, ber dem bjuda in folk från gamla företaget som jag inte är kompis med.  

Ett par timmar senare har 10 styck tackat JA

Kan bli ruggigt kul detta. 

Kommentera

