Att lura ögat

Häromdagen körde jag igång Viktväktarna igen efter att jag haft uppehåll i 16 veckor. Vågen ställde sig på +5 kilo men det får det vara värt. Jag har haft en bra sommar. 

På jobbet har jag inga problem med att få i mig vattnet, jag pratar hela tiden så jag blir torr i munnen och därmed är vattenflaskan nära. Hemma däremot så dricker jag bara vatten när jag blir törstig 

Jag har en flaska stående i kylen så jag alltid har kylskåpskall vatten. Nu bor vi ju längst upp i huset o det tar lång tid att få upp det riktigt kalla vattnet i kranen 

Igår kväll så byttes alltså rosévinet ut mot fredagsvattnet tillsammans med popcorn. (Har köpt en silikonbunke att poppa i micron som funkar bra) 

Jag har köpt en vattenflaska med en liten behållare som man har smaksättningen inuti, att inte lägga den direkt i vattnet.  Jag hade lite lime kvar som blir testet. Förutom citrusfrukter och gurka, har ni något tips? 


Den sista tiden har jag ju gott bananas över vattenmelon så min kropp lider inte av vattenbrist precis 


Igår tryckte jag i mig över en halv melon själv, o den var inte liten.  Haha. 

5 thoughts on “Att lura ögat

  1. Jag har faktiskt ett vattentips, men det är lite annorlunda, så det faller kanske inte alla i smaken.
    Jag har under en längre tid alltid druckit kolsyrat vatten, vilket jag verkligen gillar, men jag har läst att det inte är så bra för kroppen. Någon tipsade om att man kan smaksätta vattnet men en liten skvätt äppelcidervinäger. Jag har verkligen fastnat för detta. Dessutom sägs det vara bra för tarmfloran.

    Vore kul att höra om det är något du kan tänka dig. Som sagt, inte vad man först tänker på när man hör smaksatt vatten.

  2. Mynta kanske? Gott med popcorn! Det var månader sedan jag åt det … kan man poppa micropopcorn i en vanlig kastrull? Jag har nämligen det hemma, men ingen micro. 😂

    • En bra fråga… Men nog borde väl micropopcornen vara ”vanliga” popcorn, bara att de ligger i speciell påse? Prova vettja… Ta inte bästa, finaste kastrullen dock. (det är det jag kommer ihåg från när man poppade i kastrull)

Kommentera

