Härda ut bara. 

5e dagen o jag har gått på tesen att ”härda ut bara” Någon gång så går det ju över. 

Men det har/är inte varit lätt…Natten till torsdagen ville jag nästan hoppa från balkongen.. ja inte riktigt men ni fattar.  Trött som en gnu men så sjukt ont i halsen.. som knivar varje gång jag svalde.. Man sväljer väldigt ofta om man säger så.. o det som gjorde mest ont är ju när man blir torr i halsen o sväljer.. för det gör man ändå har jag märkt. 🤔 Så man somnade, vaknade 2 minuter senare av smärtan när man svalde… Lugnar ner sig.. somnar om för att vakna 2 minuter senare igen… Osv osv.  Lade mig på soffan för att inte störa Jazz som skulle upp 4 på mornarna.. försökte sova på soffan men gick inge bra.  Gick in o lade mig i sängen vid 3 natten till torsdagen o somnade nog av utmattning.. hörde inte när Jazz stack utan vaknade sedan vid 6, hade fått ett sms från min darling då att han hade sett att min blåbärssoppa tagit slut o frågade om han skulle köpa. Jag trodde han menade efter jobbet så jag svarade att jag måste ta mig till affären själv för att även skaffa mer halstabletter. Han menade då att han skulle smita från jobbet lite o shoppa. Så han hänger på låset kl 7 på vår affär o 7.15 kom han och lämnade detta. 

Är inte det kärlek så vet inte jag. 

Igår torsdagen var den tuffaste, smärtmässigt.. märkte att det inte gjorde lika ont så fort jag svalde med något, bara inte saliv. Så jag ”skippade” vatten, yoghurt, blåbärs o nyponsoppan… Men just där o då tänkte jag att detta kommer hålla i sig.. frågan är om jag ens blir frisk till måndagen, så jag messade min chef o förklarade först att jag inte skulle komma på fredagen i alla fall, att jag satsar på måndag morgon men om jag märker att det är lika illa på söndagen så hör jag av mig. 

Fram till igår så har jag enbart legat i sängen, enda gången jag gått upp är för att antingen gå på toa eller till kyl och frys.. eller laddat tekokaren. Har nog druckit 10 muggar te varje dag.. minst.  Men på eftermiddagen ser jag att solen är framme.. så jag går ytterligare 10 meter ut på balkongen o sätter mig i solen en stund. 

Jag lovar…. Jag mår lika pissigt som jag ser ut.   Haha. 

Går o lägger mig igår kväll o bara hoppas att jag skall få vakna med lite mindre smärta i halsen… Lyckas somna även om jag sov oroligt 

Vaknar… Sväljer lite o blir överlycklig. Gör fortfarande fruktansvärt ont men ändå det absoluta värsta, det som gör att tårarna rinner är borta… O får en sån sjuk energi av detta. 

För även om man har 38.9 i feber så börjar jag med att plocka ur diskmaskinen… O vips har jag bytt lakan i sängen, städat undan massa i lägenheten, dammsugit nästan hela lägenheten, vattnat blommorna o gett dem lite extra kärlek… O dammsugit i vår del av trapphuset och röjt undan där vi har våra skor och jackor. 

INTE så smart nej…. Jag vet. 

Men det var sån jäkla känsla att inte känna mig så ”handikappad” som jag gjort i veckan. 


Första kaffet på 5 dagar…smakade väldigt gott men kände att det får vänta med kaffet ett tag till.  Vatten är det som är bäst. 

Som nu…klockan är 00.17 o jag kan inte sova… Inte för att halsen… Eller Jo.. har fått lite hosta de sista 2 dagarna, känns som jag behöver hosta upp lite när jag ligger ner.. o DÅ gör det ont som fan igen. 


Så jag sitter här o filosoferar…. Hoppas att morgondagen blir bättre än denna, Jazz skall till jobbet en vända så jag får ta det lugnt här hemma själv.  

Just ja… Så fick jag duscha idag med… Första gången sedan söndags…. Haha.. det behövdes vill jag lova. 

2 thoughts on “Härda ut bara. 

  1. Jag ”knarkar” Coldzyme och Strepsils när halsen känner av förkylningen. Lyckades häva den denna gång då mor åkte på en rejäl förkylning i början av veckan och jag kände av den på onsdagsmorgonen.. Hon har förkortar sin med detta. Är det flunsan lindrar det. Krya på sig!

  2. Är du säker på att det inte är halsfluss? Det kännetecknas ju bland annat av att det är ”outhärdligt” att svälja.

    Krya på dig!

Kommentera

