Ja hur blev det nu då?

Nu har vi bott här i den nya lyan i 1 ½ månad o det börjar kännas som ett hem o då menar jag att det mesta kommit upp, annars känslan om att det är ett ”hem”  kom nästan direkt. Jag STORTRIVS här denna lya. 

Kaoset vi hade med stress o så olika smak känns just nu som långt borta, knappt jag kommer ihåg känslan jag hade.  Det blev MYCKET kompromiss från mitt håll, orkade inte bråka mer utan att tänkte att jag tar igen det senare, jag vill ju bo in mig för att sen se vad jag kan ta in. 

Men så här långt. 

Sovrummet.. vill jag få in en mjuk mysig matta. Hade gärna haft en s.k ”sängbänk” nedanför fotändan men även trots det lätt hade fått plats då hade den hamnat precis mitt framför dörren.  Men som sagt… En mjuk matta i alla fall. 

Jag älskar det ljusa köket, det verkligen är ”strålande ljust” pga fönstren. 

På köksbordet står den nyinköpta lampan som vi skall ha   Tanken var först att den skulle bli en lampa på tv-bönken för butiken displayade den som man kunde välja men såg konstigt ut. Som tur är hade vi ännu inte köpt någon lampa till köksbordet.  Med en sån STOR glödlampa inuti.  (O vår tapet som vi båda älskar. 😎👍)

Denna hylla bestämde vi först att slänga men i början fick den agera vinglasskåp tills vi fick tag i vitrinskåpet.  Sen bestämde jag mig för att den får stanna.  Skafferiet vi har idag består av ett par enkla skåp plus några hyllor i förrådet.  På detta sättet får jag bättre plats, med glasburkar. Vill skaffa lite nice burkar för annat.  Fortsättning följer här känns det som. 

Här var tanken att jag skulle köpa en sådan golvkandelaber på ena sidan och en stor växt på andra sidan.  När skåpet väl var på plats så blir det tydligt att det inte får plats. Haha. 

En ny matta måste vi ha… O kartongen ner i förrådet o ”ufolampan” skall kasseras eftersom den åkte i backen… Men har köpt ny lampa som skall upp sen. 

Tv-bänken är på plats… Nu skall jag bara ”känna in mig” med inredning på den…  Marshall-högtalaren och surroundsystem måste stå där då det inte finns annan plats. (eller övertala Jazz att vi måste köpa ny surroundsystem, som är snygg.  😂)

Vi bor ju ensamma längst upp så vi har vår hall utanför. 👍👍(Platsblommorna o tavlan skall bort dock då de satt här innan)

Vi börjar komma på plats.  Är så nöjd med denna lägenhet.  ÄLSKAR denna lägenhet.  Ser mig bo här LÄNGE. 

2 thoughts on “Ja hur blev det nu då?

Kommentera

