Ibland så går det fort. 

Jag har knappt skrivit sista inlägget om Juniors planer innan han ringde o berättade att han idag skulle åka upp till Stockholm för att göra tester… Fysiska och psykiska tester för Försvarsmakten

Detta är utbildningen han därefter skall söka. 

Han skall efter godkänd test söka utbildningen som Amfibiesoldat. 

Så just nu sitter han på tåget till Stockholm där han sen skall bo hos morfar för att sedan åka till stället där han skall göra testet. 

Han är taggad som faaaaaan just nu 

Sen pratade jag med syrran som även hon funderar på att förändra sitt liv. Hon har planer på att separera från sin sambo som hon har varit ihop med i ca 25 år 

Morsan berättade förrförra veckan att syster lever i ett väldigt kärlekslöst förhållande.  Morsan har ju varit där hur många gånger som helst för att spendera tid med syster o min systerdotter.  Morsan vet inte vad syrran planerar än dock. 

Hon pratar om att de inte gör något alls tillsammans.  

– Se dig o Jazz till exempel, ni går på konserter, ni går ut och äter, åker på SPA-weekends. Ni träffar kompisar.  

Jag sa till henne att allt är inte guld som glimmar, att jag o Jazz iofs har det bra för det mesta men att även jag önskade att jag kunde ändra på olika saker på honom med… Att man aldrig kommer bli helt nöjd, det kommer alltid finnas något som man önskar mer av. Jag saknar till exempel pratet. Men man får ge o ta. 

2 thoughts on “Ibland så går det fort. 

  1. Huuu, är det såna där som åker u-båt? Jag får panik vid tanken. Men jag utgår från att det är oerhört coolt. Intressant val!
    Jag skulle oxå separera om jag levt 25 år i ett kärlekslöst förhållande. Det finns så mycket livet kvar och ingen anledning att härda ut

    • Ute i skärgården är miljön de är i alla fall. Ja alla har vi ju olika drömmar. Hans är detta. Haha.
      Ja, tänk att sitta där på ålderns höst o tänka tillbaka på sitt liv o se vad man gått miste om. Nu är deras dotter snart 20 år dessutom så. 👍

Kommentera

