Kurerandet fortsätter.. med hjälp av djävulen. 

Helgen har gått i kurerandets tecken där jag bara vilat och tagit lugnt.  

Jag gick ju med i Viktväktarna veckan innan jag blev sjuk, jag vann med att ”viktväkta” en vecka innan min meny av blåbärssoppa, te, och isglass. Ibland överdoserat med smartpoints och ibland underdoserat. På 4 veckor har jag dock gått ner 4 kilo så det får jag vara nöjd med. 

Igår gjorde jag ett test på ”kvällsnacks” som jag hittade på ett viktväktarforum. Bananabites

Skivad banan där man stryker Barebells Hazelnut Cream (en nyttigare variant av Nutella) mellan 2 skivor.  Doppar dem sedan i smält mörk choklad. Sen in i frysen då de smälter rätt kort.  

Grundreceptet var med jordnötssmör vilket jag inte gillar.  



Smakade… Nja… Jag äter ju banan och nötcremen regelbundet vilket jag tycker är godare.  Men skall testa göra detta en gång till, men då med lite flingsalt på.  

Jag Netflixar för fullt och har för tillfället en stor favorit.  Har ni inte sett serien Lucifer så måste ni se den 

Det handlar om Djävulen som kommer ner på jorden och startar en nattklubb. Han kommer i kontakt med en kvinnlig polis och samtidigt som de börjar lösa mordutredningar så börjar han bli intresserad av henne o försöker ligga med henne. Hon är från början inte intresserad utan är väldigt stram.  Han talar alltid sanning och när han pratar om att han är djävulen och om helvetet tror hon hela tiden att det är metaforer.  

I deras resa att hitta skyldiga ställer han frågan till brottslingar (eller vem han än vill ha fram sanningen från) 

I sin egna Entourage har han kvinnliga Maze (Mazikeen) som är en demon som är där för att skydda honom.  Även hans bror, ängeln Amendeil. 

Lucifer är regelbundet sittande i soffan hos en terapeut, Dr Linda som är den enda människan som vet vem han/de är då Lucifer till slut tar beslutet att visa vem han är.  

Skådespelaren Tom Ellis är helt lysande i denna serie.  

Ni bara MÅSTE se denna serie. Klart bästa serien på länge.  👍👍

5 thoughts on “Kurerandet fortsätter.. med hjälp av djävulen. 

    • Då har du något att se fram emot. Hans personlighet är helt underbar. Man kan inte annat än älska karln. 2 säsonger finns o jag har bara 2 avsnitt kvar innan jag står utan. 🙁

      • Och som svar på min panik så ser jag en ny serie som kommit upp nyss. ”A Good place”. Om en kvinna som kommer till ”himlen” under fel förutsättningar. Hon är inte så god som de tror. Haha. Kan bli intressant

  1. Mumsigt det ser ut. Och Lucifer är bäst!!! Har sett alla säsonger och väntar på den nya som kommer snart. 😍

Kommentera

