Jomenvisstsörru

Var till VC igår igen… Att jobba blev ohållbart med min hosta. Kallsvettas, hjärtklappning. Begynnande  svimanfall gjorde att jag ringde VC o fick en ny tid på förmiddagen

Tråkiga väntrum gör ju att man känner sig ännu sämre 😕


Jag ville ha en ny hostmedicin så jag kunde få sova i alla fall. (natten till igår fick jag 30 minuters sömn)  Samma vårdcentral men annan läkare, hon lyssnar på lungor och hjärtat och när jag återberättar om händelsen med smärtor och ambulansfärd så säger hon att alla hostmediciner för typ rethosta har samma biverkningar såsom morfin och efedrin så det är ingen vits då jag drabbades så av biverkningarna. Nej, vila och receptfria preparat blev svaret. 

Så nu är jag sjukskriven ytterligare en vecka.  

Blir en lovely lön nästa månad.  NOT

2 thoughts on “Jomenvisstsörru

Kommentera

