Money money money 

Inte bara sjukdom som gäller…. Det gäller money money money med

Nästa år fyller jag 50 år och då jag flaggat för Jazz att hemma i Göteborg tänker jag (vi) inte vara . Då jag fyller i november så lutar det väl åt Kanarieöarna.  Solsäkert.  Thailand har aldrig lockat mig och skall man se till att jag inte vill lägga alla mina pengar på sparande och åka till Maldiverna eller Aruba så blir det troligtvis Kanarieöarna. Ett tag var jag inne på Kap Verde då det ser helt underbart ut men har hört lite av kompisar som varit där så jag återgår till Kanarieöarna. 

Jaja… Den resan är inte bestämd ännu.  

Men…. Jazz började prata för ett tag månader sedan att vi borde ta ett par veckor i vinter. Jazz har jobbat en jäkla massa o vill lägga pengarna på ett tripp för oss.  Vi firar 5 år ihop i februari så det hade väl varit en bra plan. Sagt och gjort, jag tog ”preliminär” semester och börjar leta resor. En vecka i Puerto Rico var dit vi planerade.  

Sen rasade Jazz bil som han köpte i våras… Han köpte en begagnad Volvo om tar honom ”till och från jobbet”… sen rasade växellådan… Och igår köpte han en annan bil så pengarna har fått omplacerats lite 

Jag är ju sån som när jag fått nåt på hjärnan så vill jag ju inte ge upp… Kollar därför billiga resor nu, vidgar vyerna lite för att få ner priserna. 

För egentligen spelar det ju ingen roll vart man hamnar, Just nu finns till exempel en resa för 2625:- Billigaste resan jag hittat så här länge.  Men själva läget lockar inte.  Teneriffa ja, men själva platsen kändes lite för off.  

Men vad får man får 2625:- nuförtiden? 

Kommentera

