En dag i taget. 

Jag tar en dag i taget. Mina hostattacker kommer med jämns mellanrum. Är man ensam hemma så är det ju bara jag som”lider” av dem. 

Igår så bestämde jag mig för att bege mig ut en vända.  Tog gräsklipparen o det blev många små vändor och många pauser mot husväggen 

Igår så åkte Jazz iväg på jobb o kommer inte hem förrän ikväll.  Jag tyckte det var väldigt skönt med alonetime. 

Passade på att göra lite här hemma, hämtade upp en lampa som han inte är så förtjust i. Jag är förtjust i den fortfarande trots jag haft den i 6-8 år. 

Jag gillar att den är så hög, äger 2 sådana men bestämmer mig för att ta upp en i alla fall.  Med tanke på att Jazz fått upp sin lampa som han gillar men inte jag gillar så borde det ju funka va? 😎 


Om vårt kök är ljust och luftigt så behöver vårt vardagsrum lite mer ljuspunkter och då jag hade ljusbollar liggandes så testade jag att hänga upp slingan i gardinen, jag har ännu inte bestämt om den får hänga kvar eller om jag skall hitta något annat. 


tidigt i morse var jag till stora affären för att införskaffa saker som min vanliga affär inte har. Måste ju sätta igång VV snart, på riktigt och inte bara hålla koll på vad jag äter/dricker som jag gjort tills nu. 


Glasburkar för att ha proteinpuddingar som jag provar göra själv.  Och en liten glasflaska för chokladsås som jag fått tips om.  Jag köpte även glassbehållare då Jazz älskar den nya noccoglassen, ville testa om man kunde göra den av drickan istället.  Men den blir väldigt ”fadd” i smaken.  Men ville testa. 😎 

Idag har jag även plockat ur säcken med vinterdojjorna, för att se vad jag har och vad jag behöver införskaffa.  Passade på att göra iordning de skorna jag kunde.  Behöver införskaffa sån ”skovårdsspray” för ett par stövlar. Fler skor… Behöver jag nog inte. 😎. Kanske ett par typ ”vintersneekers” eventuellt 


Jag hittade ju dessutom ett par stövletter som jag kommer ihåg att jag bara MÅSTE ha… Har knappt använt dessa..  Har ju inte ens plockat bort realappen. 


Bästa med idag…. var att Junior kom hit idag innan han åkte till jobbet. En fika tillsammans och snack om vad som hänt sedan sist.  Blir ett annat inlägg om detta vid ett senare tillfälle.  

Nu… Ligger jag i soffan o Zappar  Vilar för fullt. 

One thought on “En dag i taget. 

  1. Minns det där med lampor och samboskap. Sonens far hade hemska lampor som hans mamma gjort. Hemska och det värsta var att hon försvann med Estonia så man var ju lixom tvungen att låta dom stå framme eller ”lika bra att dom står i källaren så dom inte går sönder…” :O

Kommentera

