När man bara måste ha

Igår gick jag ju igenom mina vinterdojjorna, för några veckor sedan packade jag ner sommarkläder och tog upp vinterjackorna (när jag ändå letade efter en höstjacka) 

    Min Jazz är galen i jackor o har en drös, själv så är jag mer för skor så min vintergarderob i form av jackor består av en knälång ”täckjackskappa” som jag använder typ jämt.  Jag köpte även en typ ullkappa för några år sedan som Jazz övertalade mig om. Den är snygg ja men den har bara tryckknappar och jag vill ha dragkedja då jag avskyr när man fryser.  Den kappan (även knälång den med) använder jag inte så ofta. 

    Funderade därför att det är dags att köpa något, om jag hittade en 

    Igår fick jag ett reklamblad från en butik med en bild…. O bara… Den vill jag ha…. Om den sitter bra med tanke på att min kropp inte är likadan som modellen.  😁

    Så imorse tar jag bilen till köpcentret, så nära jag kan komma för att jag skall slippa gå så långt (blev ändå totalt slut). Går in och provar den, tar min ”vanliga” storlek o kommer på att jag ju gått ner lite i vikt,  går ner en storlek och den sitter bra. Man ser inte på bilden, men det är även ett midjeskärp till kappan (jag gillar ju inte sånt men man kan ju använda den utan då den är figursydd)

    Som tur är så var det s.k klubbdagar med 20% rabatt plus att jag hade en rabatt på 50:- så den hamnade på strax under 1000 kronor.  Sicket bra köp. 👍

    Nu har jag hamnat i soffan igen… Helt slut.  Men glad att jag åkte o testade den o sen köpte den. 

    … O den e inte svart.  😎

    2 thoughts on “När man bara måste ha

    1. Den var verkligen jättesnygg. Kul när man hittar något man verkligen trivs med.
      Noll grader på morgonen idag, så jag tog fram min ca 20 år gamla jacka/kappa. Den får duga ett tag till. 🙂

    2. Som ägare till tre stora hundar och arbetandes hemifrån, slipper jag sådana problem. Här gäller tåliga kängor och jackor som håller i flera år. Billigt ja, tråkigt ja lite.

    Kommentera

