Att ta itu med sockermonstret. 

5 veckor sedan jag började med Viktväktarna igen, av de veckorna har jag varit sjuk 4 veckor. Jag har inte ”viktväktat” men däremot hållit koll på vad jag satt i mig.  Min kropp har fått bestämma vad jag behöde vare sig det var blåbärssoppa, isglass eller nyponsoppa.  5 veckor har ändå inneburit -4 kilo ungefär. 

Nu börjar det ju vända så jag börjar bli mer hungrig och försöker att inte trycka i mig massa snabba kolhydrater eller socker.  

Köpte ju en dunk proteinpulver som jag gjorde proteinbollar av, just den sorten kommer jag inte göra mer så då var ju frågan vad jag skulle göra med pulvret.  Det blir proteinpuddingar som jag gör i nyinköpta små glasburkar. Känns ”godare och nyttigare” att äta på detta sätt. 

Med skivad banan. (jag skulle aldrig klara mig utan bananer, älskar den frukten) 

Detta blev dagen frukost. 

Till lunch blev det kvargplättar som jag fått tips via vv-forum.  Serveras med skivad banan och ringlad chokladsås.  Nyttig sådan alltså. 2 olika sorter dessutom, en egengjord och en som jag beställt på webben. 

Just nu är jag PROPPMÄTT…. O då detta räknas som väldigt nyttigt om man ser det ”viktväktarmässigt” så har jag massa points kvar till kvällen.. just nu känns det som jag kommer vara mätt i flera dagar.  

Det märks att jag varit lite off med mat och annat,min magsäck har nog krympt rejält under dessa veckor. Åt en liten bit japp häromdagen och höll på och storkna av att den var så jäkla söt. 

Nu gäller det att låta sockret vara.  

Kommentera

